• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 6 تیر 1401
کد مطلب : 164501
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRxG4
+
-

زاکانی در دیدار با بسیج استادان اعلام کرد

مجتمع‌های جدید برای نگهداری معتادان متجاهر

مدیریت‌ شهر
مجتمع‌های جدید برای نگهداری معتادان متجاهر

شهردار تهران با بیان اینکه ما بارها اعلام کرده‌ایم در مقابل معتادان شهر تهران مسئول هستیم، گفت: هفته آینده مجتمعی 2200تختی برای معتادان متجاهر به بهره‌برداری خواهد رسید.
به‌گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در دیدار خود با بسیج استادان که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با محوریت «بررسی چالش‌های مدیریت شهری» برگزار شد در سخنانی با اشاره به این موضوع که ما میراثی به نام کلانشهر تهران داریم که خوبی‌ها، نواقص و معایبی را به‌عنوان یک مجموعه دارد، گفت: شهر تهران از فرسودگی رنج می‌برد و در کنار این فرسودگی و بی‌هویتی شهر، از بعد بی‌عدالتی نیز فاصله بین شمال و جنوب تهران زیاد است.
شهردار تهران با بیان این مطلب که شهر از ۳ ضلع شهر، شهروند و مدیریت شهری تشکیل شده است، ادامه داد: شهر و مدیریت شهری به این منظور فعالیت می‌کند که شهروند ما به بهترین نحو بتواند زندگی کند و به همین منظور هنگامی که به تهران نگاه می‌کنیم این شهر به غیر از هویت پایتخت جمهوری اسلامی ایران بودن هویت ثانویه دیگری ندارد.
زاکانی ادامه داد: تهران باید متحول شود و این تحول باید ما را به یک چشم‌انداز برساند. «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» شعار نیست و این یک چشم‌انداز برای مدیریت شهری پایتخت است.
وی با تأکید بر این نکته که شهروندان ما شهروندان خوبی هستند که از شرایط موجود ناراضی‌اند، ادامه داد: ما باید به‌دنبال تکریم شهروند باشیم. اگر ما تلاش کنیم شهر را به‌عنوان یک الگو قرار دهیم باید تلاش کنیم تحولی همه‌جانبه با حضور مردم رقم بخورد؛ زیرا برهم‌انباشتگی مشکلات کلانشهر تهران موجب شده است یک دستگاه و 2دستگاه نتوانند این مشکلات را حل کنند و باید موجی با محوریت مردم و نخبگان ایجاد شود.
زاکانی گفت: از زمان ورودمان به مدیریت شهری تهران با میراثی ازجمله قرض ۳ماهه برای پرداخت حقوق مواجه بودیم که این دست از اقدام‌ها به ایجاد و انباشت بدهی‌ها منجر شده بود.
شهردار تهران با تأکید بر این مطلب که اساس حرکت خود در مدیریت شهری را بر اصل توجه توامان به روح و جسم شهر قرار داده‌ایم، ادامه داد: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظایفی را برعهده مدیریت شهری گذاشته است که بسیاری از بندهای آن در مدیریت شهری مانند توجه به تامین مسکن استطاعت‌پذیر، پیش از این دوره مغفول مانده بود.
زاکانی ادامه داد: مدیریت مشارکتی را برای خود به‌عنوان یک اصل قرار دادیم؛ زیرا یکی از مشکلات موجود برای مدیریت‌ها «فقر تفکر» است.
شهردار تهران افزود: در حوزه مسکن ۳دسته کار در دست اقدام است که به کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود. فعالیت ما در کوتاه‌مدت ناظر به مصوبه هیأت وزیران، اجاره‌داری و تملک از طریق تسهیلات است تا بتوانیم از این طریق به همشهریان خود که ۵۱درصد آنها اجاره‌نشین هستند، کمک کنیم.
زاکانی با تأکید بر این موضوع که شهرداری خود را مکلف می‌داند که نقش‌آفرین و مسئول در حوزه مسکن باشد، ادامه داد: بعد از تشکیل قرارگاه مسکن زمین‌های فریز شده در مناطق احصا و لکه‌گذاری شده است که برای ساخت‌وساز در حال فعالیت و مشارکت با نهادها و مجموعه‌های مسئول هستیم.
وی ادامه داد: در بخش استیجاری در حال دنبال کردن مسیری هستیم که شهرداری مالک خانه‌های استیجاری باشد و شهرداری بازیگر اصلی اجاره‌داری در تهران شود.
شهردار تهران افزود: برای بلندمدت به‌دنبال نوسازی شهر تهران هستیم و در ادامه این اقدام با معماری ایرانی و اسلامی شاهد بازطراحی شهری هستیم که برای رسیدن به این هدف قطعه زمین‌های اطراف ایستگاه‌های مترو احصا شده است و از طریق این اقدام به‌دنبال منبع خلق ثروت برای توسعه زیرساخت‌ها هستیم که برای این کار بلندمدت ستادی تشکیل شده و معاونت شهرسازی و معماری ما نیز در حال فعالیت در این حوزه است.
زاکانی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام شده از سوی مدیریت شهری با بیان این مطلب که هفته آینده مجتمع ایستگاهی بزرگی‌ برای مترو افتتاح خواهیم کرد که ظرفیت ۲۱رام قطار را دارد، گفت: از دیگر اقدام‌های انجام شده می‌توان به فعالیت در حوزه هوشمند‌سازی‌ بار و مسافر اشاره کرد که فعالیت‌هایی به شکل ترکیبی برای انجام سفر در حال برنامه‌ریزی است.
شهردار تهران در تشریح بخشی از اقدام‌های انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی افزود: هفته آینده 2200تخت برای معتادان افتتاح می‌شود ‌و به بهره‌برداری می‌رسد و ما بارها اعلام کرده‌ایم که در مقابل معتادان شهر تهران مسئول هستیم.
زاکانی ادامه داد: موضوع فناوری در شهر ما بسیار اهمیت دارد و به همین منظور در حال ایجاد زیرساخت‌هایی ازجمله پارک‌های علم و فناوری در داخل شهر تهران هستیم که نمونه این دست اقدامات راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در بوستان گفت‌وگوست تا اهل علم و دانش ما (استادان و دانشجویان) تهران را ترک نکنند.
در این جلسه تعدادی از استادان و فعالان دانشجویی به بیان دغدغه‌های خود در حضور شهردار تهران پرداختند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید