• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164341
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/82kp2
+
-

بازارها/کاهش ۳۰هزار تومانی قیمت گوشت قرمز

کاهش ۳۰هزار تومانی قیمت گوشت قرمز
علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۳۰هزار تومانی قیمت این نوع گوشت در یک‌ماه اخیر خبر داد و گفت: گوشت قرمز بیشتر از هر کالای دیگری روند کاهش قیمت را تجربه کرده است. دلیل این اتفاق، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا برای این کالاست.

ساخت‌و‌ساز مسکن افزایش یابد
سیدمحمد مرتضوی، رئیس کانون انبوه‌سازان گفت: دراسفندماه سال گذشته ۶درصد و در اردیبهشت‌ماه نیز ۶درصد قیمت مسکن شهر تهران افزایش پیدا کرد. این رشدهای نگران‌کننده در شرایطی اتفاق افتاد که تورم عمومی نسبت به ماه قبل ۳.۵درصد بود. در واقع رشد ماهانه قیمت مسکن به حدود 2برابر تورم عمومی رسید. همین مسئله انگاره‌های مربوط به ثبات سالانه بازار مسکن را تا حدی زیر سؤال می‌برد. اگر این روند ادامه داشته باشد، احتمالا دولت مجبور می‌شود در نیمه دوم سال به سمت تقویت بخش تقاضا از طریق افزایش تسهیلات بانکی برود که آن هم اثراتی در تشدید تورم بخش مسکن ایجاد می‌کند. او مهم‌ترین راهکار برای کنترل بازار مسکن در شرایط فعلی را افزایش ساخت‌وساز دانست و گفت: سازندگان، انبوه‌سازان و توسعه‌گران باید حمایت شوند تا با افزایش تولید مسکن، مقداری تعادل ایجاد کنیم. در کنار اگر طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشیم، تقویت بخش‌های تولید و عرضه مسکن می‌تواند فشار تورمی را از بازار مسکن بکاهد.

عرضه 4مدل موتور جدید تا پایان سال بعد
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طی جلسه‌ای که با مدیران ارشد مگاموتور داشتیم به توافق رسیدیم که با برنامه زمانبندی که مگاموتور ارائه می‌کند از 6ماهه دوم سال1402 تا پایان سال بعد 4موتور جدید را روی محصولات گروه سایپا به بازار عرضه کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید