• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164319
+
-

تراژدی مکبث و گل به‌خودی کامران تفتی

«تراژدی مکبث» اثری است که با دراماتورژی و کارگردانی مهدی اصغریان و با رویکردی متفاوت از اثر ویلیام شکسپیر، از ۲۳ مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
نبرد قدرت و عشق روی صحنه توسط کاراکتر خدایگان زئوس و آفرودیت (الهام‌گرفته از اساطیر یونان باستان) به‌عنوان اصلی‌ترین درونمایه این اثر است که با رویکردی آگاهانه نسبت به خلقت و هبوط انسان ارائه می‌شود.  این نمایشنامه جاویدان، ابعاد آسیب جسمی و آثار منفی روحی-روانی جاه‌طلبی سیاسی  را برای کسانی که به‌دنبال نفس قدرت هستند  به  بهترین شکل دراماتیزه کرده‌است.
اولین اجرا از این نمایشنامه که احتمالاً شکسپیر هم در آن به ایفای نقش پرداخته‌است؛ به آوریل سال ۱۶۱۱ میلادی برمی‌گردد که بنا به شرح مکتوب سیمون فورمن (منجم،طبیب و گیاه‌شناس انگلیسی دربارِ ملکه الیزابت اول)، در تئاتر جهان واقع در لندن اجرا شده‌است.
همچنین کامران تفتی با نمایش «گل به‌خودی» به کارگردانی محمد خانحسینی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. گل به‌خودی به کارگردانی محمد خانحسینی قرار است از ۵ تیر‌ماه در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه برود. کامران تفتی، مونا ‌کرمی، دُنا تارفی و دریا مقبلی بازیگران این نمایش هستند. موضوع این نمایش برگرفته از یک موضوع ملتهب اجتماعی است که تمامی اقشار جامعه با آن در ارتباط هستند. این نمایش از ۵ تیر هرشب ساعت ۲۱:۱۵ به صحنه می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید