• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164306
+
-

گرینویچ/سفارش آنلاین منجی زن جوان


نیویورک: رستوران «چی‌پر تراک» در اپلیکیشن سفارش غذای خود پیامی با این محتوا دریافت کرد که خیلی هول‌هولکی نوشته شده بود: «لطفا وقتی دارید پاکت غذا رو میارید به پلیس زنگ بزنید به من زنگ بزنه خواهش می‌کنم سرسری نگیرید.» این خانم سفارش غذای خود را در ساعت 5صبح ثبت کرد و با عکس‌العمل کارکنان رستوران، پلیس نیویورک خود را در ساعت6:20 به آن‌جا رساند. مظنون که «کموی رویال» نام دارد به اتهامات تجاوز جنسی، عمل جنسی جنایتکارانه، گروگانگیری غیرقانونی، تهدید، تجاوز، داشتن سلاح و سوءاستفاده جنسی دستگیر شد. به گزارش یورونیوز، این فرد مظنون یک مورد اتهامی دیگر ارتکاب به تجاوز در تاریخ ۱۵ژوئن را نیز در پرونده خود دارد. به‌گفته پلیس فرد قربانی خانمی ۲۴ساله است. این رستوران شبانه‌روزی است و به همین علت آن موقع صبح باز بود. دختر صاحب رستوران با دریافت این سفارش عجیب و به‌علت داشتن نشانی مشتری به سرعت پلیس را در جریان قرار داده و جان این زن جوان را نجات داد.

روانشناس برای ساکنان شوکه

 تولوز: شورای شهر محل یکی از حوادث تیراندازی در فرانسه برای ساکنان محل حادثه اتاق مشاوره روانشناسی تشکیل داد. ماجرا از این قرار بود که یک کهنه‌سرباز فرانسوی فقط به‌دلیل اینکه یک نفر به او سیگار نداد به سر او شلیک کرد. قربانی این حادثه فردی 45ساله است که هم‌اکنون در بیمارستان به‌سر می‌برد. شاهدان این حادثه برای بیان مشاهدات خود به اداره پلیس فراخوانده شده‌اند. دادستانی شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه درباره این حادثه گفت که این کهنه سرباز احتمالا فقط به جهت اینکه فرد قربانی به او سیگار نداده به وی شلیک کرده است. دادستان تولوز با وخیم توصیف کردن حال مضروب گفت که پلیس موفق شده فرد ضارب را شناسایی و دستگیر کند. این کهنه سرباز ۴۹سال سن دارد و به همراه سگ خود در شهر کوچکی به‌نام بسی‌یر در 40 کیلومتری شهر تولوز زندگی می‌کند.

نخستین شهردار از راه‌دور
 
توکیو: یک خانم ۴۷ساله ژاپنی که سال‌ها از عمر خود را ساکن بلژیک بوده است به‌عنوان شهردار یکی از نواحی توکیو انتخاب شد. خانم ساتاکو کیشیموتو به همراه همسر و 2فرزند خود سال‌هاست که ساکن شهر لوون بلژیک هستند. وی در دوران همه‌گیری کرونا و فراهم شدن امکان حضور مجازی در جلسات گوناگون، در اکثر نشست‌های توکیو مشارکت کرد و به فردی شناخته شده در این شهر تبدیل شد. علاقه خانم کیشیموتو به سیاست ژاپن بسیار زیاد بود به‌طوری که وی همیشه در این جلسات محلی شرکت می‌کرده است. همین  باعث شد که وی با اختلاف اندک ۲۰۰رأی بتواند به سمت شهرداری یکی از نواحی در توکیو دست یابد. خانم کیشیموتو 25سال ابتدایی زندگی خود را در ژاپن گذرانده بود و سپس به هلند و از آن‌جا به بلژیک مهاجرت کرد. ویژگی این خانم این بود که ارتباط خود با مسائل جاری ژاپن را به‌روز نگه داشته بود. هرچند در ابتدا اصلا فکر نمی‌کرد که بتواند برنده این رقابت شود. وی به‌عنوان یک کاندیدای ترقی‌خواه توانست شهردار قبلی را که از جناح محافظه‌کار بود، کنار بزند. ارتباطات این خانم ژاپنی و تلاش برای حضور در بطن وقایع روزمره شهر و کشورش حالا به عنوان یک الگو در محافل سیاسی ژاپن شناخته می شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید