• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164192
+
-

۱۲نیروی فناورانه که آینده‌مان را رقم می‌زند

اندیشه فناوری
۱۲نیروی فناورانه که آینده‌مان را رقم می‌زند

کوین کلی در «آینده نزدیک» از آینده‌ای می‌گوید که هر لحظه در حال آمدن است و انسان نمی‌داند که دارد به چه سمت و سویی می‌رود؛ بهترشدن یا بدتر شدن؟ اتوپیا یا دیستوپیا؟ او معتقد است ما نه به سمت اتوپیا و نه به‌سوی دیستوپیا می‌رویم بلکه مسیر پروتوپیاست. همین جهان امروزی که دائما در حال تغییر است. نویسنده در این کتاب به 12 روندی اشاره دارد که در 3دهه آینده اجتناب‌ناپذیر خواهند بود و روش کار، یادگیری و ارتباطا‌ت‌مان را تعیین می‌کنند. روندهایی که به‌گفته او اجتناب‌ناپذیرند و ممنوع کردن‌شان نتیجه وارونه می‌دهد. هدف کلی در این کتاب، آشکار کردن ریشه‌های این تغییر دیجیتال است تا بتوانیم آگاهانه با آنها همگام شویم.
۱۲روندی که او بدان‌ها اشاره دارد عبارتند از: بهتر شدن، هوشمندسازی، جریان داشتن، مرور صفحه نمایش، دسترسی داشتن، اشتراک‌گذاری، فیلتر کردن، بازآرایی، تعامل کردن، پیگیری کردن، پرسشگری و آغاز کردن.
کتاب «آینده نزدیک» از سوی انتشارات آموخته و با ترجمه شایان تقی‌نژاد منتشر شده است. علاوه بر نسخه چاپی، نسخه الکترونیک کتاب در نرم‌افزارهای کتابخوان نیز موجود است و همچنین پادکست Bplus تلاش کرده تا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات آن را در یک اپیزود مرور کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید