• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 1 تیر 1401
کد مطلب : 164069
+
-

مأموریت ویژه برای استادان بسیجی دانشگاه‌ها

بیست‎ویکمین آیین ملی نکوداشت روز بسیج استادان با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب برگزار شد

بیست‌ویکمین آیین ملی نکوداشت روز بسیج استادان صبح دیروز با قرائت پیام رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. به‎گزارش همشهری، این آیین ملی هر سال، همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با تأکید و تأیید رهبرمعظم انقلاب و تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود. در مراسم دیروز رئیس نهاد نمایندگی مقام‎معظم‎رهبری در دانشگاه‌ها پس ‎از قرائت پیام حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، تأکید کرد که این پیام مأموریت و مسئولیت استادان بسیجی در دانشگاه‌ها را سنگین‌تر و سخت‌تر می‌کند؛ چراکه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، امروز در پیچ ‌‎تاریخی قرار گرفته‎ایم و باید خود را برای تحولات بزرگی که در دنیا در حال رخ دادن است، آماده کنیم و این وظیفه‌ای است که برعهده استادان بسیجی قرار دارد. حجت‎الاسلام مصطفی رستمی گفت: امروز شاهد بی‎نظیرترین حملات، هجمه‌ها و هم‎افزایی‌ها برای منصرف کردن ملت به‎پاخاسته ایران از مسیری که انتخاب کرده ‎است، هستیم و این اتفاق با وارونه جلوه دادن موفقیت‌ها و نقاط قوت انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد. وی با تأکید بر اینکه وظیفه استادان در «جهاد تبیین» و «جهاد نرم» مسئولیت سنگین‎تری است، افزود: همان‎طور که در بیانیه گام دوم انقلاب هم تأکید شده‎است، ابتدا باید به‌ خودسازی بپردازیم و این خودسازی از ویژگی‌های شهید چمران به‎عنوان یک قهرمان مبارزه با نفس به‎شمار می‌رود. عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‎فقیه در سپاه نیز در این مراسم با اشاره به خطر بازگشت به گذشته که بسیاری از انقلاب‌ها را در تاریخ از پای درآورده است، گفت: به‎عنوان مثال قوم بنی‎اسرائیل با وجود رسول خدا، به‎دلیل باقی بودن بنیان‌های فکری قبلی در میان آنها، به گوساله‌پرستی روی آوردند. در نمونه دیگری می‌توان به صدر اسلام اشاره کرد؛ زمانی که مسلمانان بعد از رحلت پیامبر(ص) مجددا مرتجع می‌شوند؛ به‌نحوی که حضرت علی(ع) در طول حکومت خود مجبور شد بار‌ها با ارتجاع بجنگد.

پیام رهبر معظم انقلاب به همایش بزرگداشت روز بسیج استادان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به همایش بزرگداشت روز بسیج استادان، بر مسئولیت و نقش استادان بسیجی در زمینه آمیختن پیشرفت و نوآوری علمی با اخلاق و تربیت نفسانی تأکید کردند.
متن پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی که حجت‌الاسلام رستمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها آن را در همایش بزرگداشت بسیج استادان قرائت کرد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
والحمدلله و الصلواه علی رسول‎الله وآله الاطهار
به استادان بسیجی دانشگاه و اجتماع آنان در روز ملی بسیج استادان، سلام و درود می‎فرستم و یاد دانشمند مجاهد، شهید مصطفی چمران و دیگر شهدای دانشگاه را عزیز و گرامی می‎دارم. سایه‌ مبارک استاد متعهد، متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور یکی از بزرگ‎ترین نعمت‌های الهی و نویددهنده‌ سرافرازی و رستگاری آینده‌ ملت ایران است. علم نافع و پیشرفته‌ شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانه‌: فراگیری تازه‌‎های علمی و اجتهاد و تولید علم و وظایف دیگری از این قبیل نیز در زمره‌ مسئولیت‌های استاد علم است و شما بسیجیان عزیز در همه‌ این زمینه‌ها می‌توانید پیشتاز و پیشران باشید. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‎کنم.
سیدعلی خامنه‌ای/ ۳۰خرداد۱۴۰۱

 

این خبر را به اشتراک بگذارید