• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163240
+
-

بازارها/مصرف زعفران کاهش یافت

مصرف زعفران کاهش یافت
غلامرضا میری،‌ نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: میزان مصرف زعفران در بازار داخلی یک‌سوم کاهش پیدا کرده زیرا این محصول به یک کالای لوکس تبدیل شده است. ازاین‌رو بسیاری از خانوارها زعفران را از سبد غذایی خود حذف کردند. برداشت زعفران از آبان سال‌جاری آغاز می‌شود اما تردید نداریم که میزان برداشت این محصول امسال نیز مانند سال گذشته کاهش‌ خواهد شد.

احتمال توقف رشد قیمت مسکن
سعید لطفی، عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به تغییر قیمتی که در کالاهای اساسی ایجاد شد و انتظارات تورمی، قیمت مسکن در تهران در اردیبهشت ماه به‌طور میانگین 6.1درصد نسبت به فروردین افزایش پیدا کرد. چیزی که ما ازکف بازار مشاهده می‌کنیم در خردادماه بازار افت کرده است. با توجه به جهش سنگین قیمت خانه در 4سال گذشته بازار ملک ظرفیت افزایش شدید قیمت را ندارد.

تولیدکننده‌های رب در انتظار سازمان حمایت
قاسم‌علی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: 2.5برابر مصرف در کشور تولید رب ‌گوجه‌فرنگی داریم، بنابراین کمبودی در تولید این کالا نداریم منتهی در روزهای گذشته، عرضه رب‌ گوجه‌فرنگی به بازار محدود شده است. تولیدکنندگان با این استدلال که هزینه‌های تولید ازجمله دستمزد، حمل‌ونقل، قوطی و... افزایش یافته است، در انتظار تصمیم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای اصلاح قیمت هستند.

افزایش قیمت روغن موتور
پس از آنکه شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور خواستار افزایش قیمت شدند، سازمان حمایت با این درخواست موافقت و مجوز افزایش ۲۵درصدی قیمت در سال۱۴۰۱ را صادر کرد، اما به‌دلیل نظارت نکردن و عرضه ناکافی روغن موتوررا ، مصرف‌کننده با قیمت‌های بسیار بالاتری خریداری می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید