• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163144
+
-

گرینویچ/شیرجه در استخر شکلات


پنسیلوانیا: برای بسیاری از کودکان و حتی بزرگسال‌ها شیرجه زدن در استخر و مخزنی مملو از شکلات آرزویی است دست نیافتنی اما به لطف اشتباه دو نفر از کارکنان شرکت مارس ریگلی آمریکا آنها به این آرزوی دست نیافتنی دست یافتند؛ اما این پایان ماجرا نبود و سقوط غیرعمدی در این مخزن می‌توانست به قیمت جانشان تمام شود و به‌گفته نیروهای امدادی آنها در واقع جان سالم از این حادثه به در بردند. به گزارش یورونیوز، پس از این سقوط خطرناک آتش‌نشانان مجبور شدند سوراخی را در این مخزن ایجاد کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این دو نفر را از مخزن شکلات خارج کنند. هنوز مشخص نیست که این دو نفر چگونه داخل مخزن افتادند. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که میزان شکلات داخل مخزن تقریبا تا کمر این افراد بود. شرکت ریگلی در سال ۱۸۹۱ از سوی ویلیام ریگلی راه‌اندازی شد و هم‌اکنون متعلق به شرکت مارس اینکورپوریتد است.


قرض دادن نقاشی داوینچی

 واتیکان: نقاشی پررمز و راز «سنت ژروم در بیابان» که داوینچی در دهه ۱۴۸۰ ترسیم آن را آغاز کرد، به ندرت خانه دائمی‌اش در موزه واتیکان را ترک کرده است اما حالا قرار است این نقاشی ناتمام به‌صورت موقت در غرب فرانسه و محل فوت داوینچی به نمایش در‌آید. به گزارش گاردین، جدای از نقاشی‌های معروف داوینچی او احتمالا هنگام ورود به فرانسه، یک نقاشی دیگر هم همراه خود داشت، اثری که بیش از ۳۰ سال نزد لئوناردو بود و نقاش بارها روی آن کار کرد اما هرگز تکمیل نشد. نقاشی پررمز و راز «سنت ژروم در بیابان» که داوینچی در دهه ۱۴۸۰ ترسیم آن را آغاز کرد، به ندرت خانه دائمی‌اش در موزه واتیکان را ترک کرده است. اما اکنون و در نتیجه توافقی نادر، موزه واتیکان پذیرفته که آن را برای نمایش در موزه «کلو لوسه» در غرب فرانسه بفرستد، جایی که لئوناردو تا قبل از مرگش، بیش از دو سال در آن ساکن بود.

پیک نیک 4200یورویی

ونیز: گردشگرهایی که بساط یک پیک نیک حسابی را روی یک بنای تاریخی 300ساله پهن کرده بودند محکوم به پرداخت جریمه ای 4200 یورویی شدند. به گزارش تایمز، این گروه از مسافران در میدان کوچکی در ونیز صندلی‌هایشان را چیدند و سفره‌شان را روی یک سازه سنگی پهن کردند، در ادامه مشخص شد که آنجا یک بنای تاریخی از قرن هجدهم است و پلیس هر کدامشان را ۱۰۵۰ یورو جریمه کرد.مارکو آگوستینی، رئیس پلیس ونیز در این زمینه گفت: «آن‌ها ممکن است فکر کرده باشند که این رفتار عادی است، اما واقعیت این است که آن یک سرپوش چاه ۳۰۰ ساله بود. از مسافران در یک شهر تاریخی انتظار می‌رود که به هشدارها توجه بیشتری داشته باشند. مردم رفتار آنها را گزارش کردند و وقتی چنین اتفاقی به ما خبر داده شد، سریعا خودمان را به آنجا رساندیم.»به‌گفته او، پس از کرونا تعداد گردشگران در ونیز به حدود ۱۰۰ هزار مسافر در روز بازگشته و پلیس به‌دنبال بازگرداندن قوانین جدی درباره حفاظت از بناهای تاریخی این شهر است. قوانین سختگیرانه گردشگری در ونیز شامل پریدن به داخل حوضچه‌ها و رودها، ریختن زباله در شهر، پوشیدن لباس شنا در شهر، انجام گرافیتی و دیوارنوشته، غذا دادن به کبوترها، اضافه کردن قفل به پل‌ها، دوچرخه‌سواری و همچنین پیک‌نیک در مکان‌های عمومی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید