• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 18 خرداد 1401
کد مطلب : 162672
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/R6R6O
+
-

قالیباف در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی:

برخی مشکلات ناشی از نبود باور به مهدویت است

گزارش
برخی مشکلات ناشی از نبود باور به مهدویت است

سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با رویکرد جریان‌سازی‌ گفتمان تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در محورهای علم و پژوهش، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد، معنویت و اخلاق، سبک زندگی و عزت ملی روابط خارجی و مرزبندی با دشمن روز گذشته با حضور رئیس قوه مقننه و جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی در تالار مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این اجلاسیه با بیان اینکه وقتی حرف از مهدویت است، صحبت از عدالت، اخلاق و همه خوبی‌ها و ترسیم آینده‌ای روشن است گفت: فرهنگ مهدویت برای همه انسان‌ها امیدآفرین است. این انقلاب اسلامی بود که امروز باعث حیات مجدد اسلام و سبب عزت مسلمین در این مقطع زمانی شده است. محمدباقر قالیباف با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، انقلاب را آغازگرراهی جدید در عالم دانسته‌اند، گفت: انقلاب در عصری ظهور کرد که همه شئون زندگی انسان‌ها در قبضه دومکتب انسان‌ساخت بوده است. قالیباف به بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با موضوع مهدویت اشاره و اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب منشوری خلاصه و حکیمانه از سرگذشت تا سرنوشت ماست و در این مسیر حرکت در گام دوم انقلاب مشخص می‌شود که باید در این مسیر حرکت شود. وی ادامه داد: باید به سمت جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم. دشمنان با جمهوری اسلامی که روحش روح انقلاب اسلامی نباشد و ریشه در فرهنگ قرآن و عترت دارد، مشکل دارند. کشورهای دیگری نیز داریم که نامشان جمهوری اسلامی است و حرف از اسلام می‌زنند اما با آنها مشکلی ندارند و با آنها پیمان بستند و در یک مسیر با آنها حرکت می‌کنند. قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به ‌وجود برخی مشکلات در کشور اشاره و ریشه آن را باور نداشتن به باورهای انقلابی و مهدوی دانست و افزود: بخشی از نارسایی‌های داخل به‌دلیل فشارهای دشمن نیست بلکه به‌دلیل باورهای کسانی است که باور خود را نسبت به انقلاب از دست داده‌اند و در حوزه اداره و تصمیم‌گیری به باورهایی که اساس پیروزی انقلاب اسلامی بوده توجه نکردند که باید به این موضوع توجه جدی شود.

مدافع حرم امن الهی هستیم
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت و امام جمعه موقت تهران نیز در این اجلاسیه گفت: در زمان پهلوی مردم رفاه نداشتند. نه قدرتی داشتیم ونه کارخانه‌ای که بخواهد تولیدی انجام دهد و نه پیشرفتی که بتواند نیازهای جامعه را تامین کند. با وقوع انقلاب و حضور امام درکشور، دین، عزت، انسجام، محبت، ایثار، شهادت‌طلبی و قدرت درمردم شکل گرفت و ایجاد شد. مردم برای حفظ این وضعیت در 8سال جنگ تحمیلی خون دادند و از انقلابی که رقم زدند دفاع کردند. وی با بیان اینکه روزگاری جنگ در کنار مرزهای ایران بود اما اکنون عمق استراتژیک کشور توسعه یافته و قادریم ازحریم امن الهی نیز دفاع کنیم، ادامه داد: روزی در داخل کشور از مرزها دفاع می‌کردیم. امروز در مرز رژیم صهیونیستی با سوریه از حریم امن الهی دفاع می‌کنیم که این موضوع دستاوردی بزرگ برای کشور است.

جنگ آمریکا با ولایت جنگ اعتقادی است
دبیرکل جنبش عهدالله عراق نیز در اختتامیه سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی گفت: مهم‌ترین آزمون شیعیان در دوره غیبت، حمایت از نایب امام زمان(عج) است. وظیفه شیعیان در زمان غیبت انتظار ظهور است ولی باید توجه کرد که انتظار یک کار است نه نشستن. حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری افزود: ارتباط ما با امام زمان(عج)، همان ولایت است. به‌عنوان سرباز ولایت می‌بینم درجنگ نرم که با هدایت آمریکا شکل گرفته است ولی‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند. بعضی علما و بزرگان حتی در برنامه‌های تلویزیونی به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی جمهوری اسلامی در جهان وجود ندارد. الحیدری افزود: جنگ اصلی آمریکا با ولایت جنگ اعتقادی است و به این علت رهبر انقلاب به اهمیت جهاد تبیین اشاره کردند و آن را فریضه دانستند.

دانشگاه محور تمدن‌سازی اسلامی 
رئیس فراکسیون مهدویت مجلس نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه دانشگاه مبدأ طراحی تمدن نوین اسلامی است، گفت: برای طراحی تمدن نوین اسلامی نیاز است هویت اسلامی و گفتمان امام و انقلاب به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد و ارکان نظام نیز براساس ماموریت‌هایی که دارند در این عرصه تلاش کنند. محمدمهدی زاهدی به اجلاس فعالان مهدوی اشاره و با بیان اینکه جهاد تبیین در قالب چنین اجلاس‌هایی معنا پیدا می‌کند، گفت: این نوع اجلاس‌ها نوعی جهاد تبیین است و نتایج آنها باید به طراحی فضاهای مؤثر و مفید در آینده به‌منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی منتهی شود. وی اضافه کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب باید با ایجاد تمدن نوین اسلامی، زمینه ظهور ولی‌عصر(عج) را فراهم کنیم. در این مسیر 7محور مورد تأکید رهبری شامل علم و پژوهش، معنویت، اخلاق و اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی آمده است که باید به این موارد در طراحی تمدن نوین اسلامی توجه شود. زاهدی با بیان اینکه دانشگاه مبدا تمدن‌سازی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است به ویژگی‌های چنین دانشگاهی اشاره کرد و افزود: دانشگاه تمدن‌ساز باید خلاق، نوآور، مسئله‌محور، برون‌دادمحور و ماموریت‌محور باشد، ضمن اینکه حوزه‌های علمیه نیز باید در این زمینه به دانشگاه کمک کنند.
سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های بین‌الملل، ویژه کشورهای محور مقاومت، حوزه و دانشگاه، مسجد و هیأت، مؤسسات و کانون‌های مهدوی و کودک و نوجوان برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید