• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162602
+
-

خرید غیرحضوری از مهرماه

ایوب فصاحت-مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری

باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های هوشمندسازی در شهرداری تهران، شرایط لازم برای فروش غیرحضوری وجود دارد. کار از بهمن سال گذشته آغاز شده و حداقل ۱۵ درصد پیشرفت دارد. بدین‌ترتیب، تا پایان فصل پاییز عملیات اجرایی پروژه هوشمندسازی میادین میوه و تره‌بار آغاز می‌شود. طی 3ماه آینده فروش آزمایشی شروع می‌شود و در نیمه دوم سال نیز به‌صورت عملیاتی و رسمی فروش هوشمند یا سفارش آنلاین آغاز خواهد شد. این پروژه در قیمت‌گذاری بسیار تأثیرگذار است. هوشمندسازی میادین میوه و تره‌بار با همکاری ظرفیت‌های درون شهرداری انجام می‌شود؛ برای ناوگان لجستیک این پروژه از ظرفیت حمل‌ونقلی موجود در شهرداری (پیک بادپا) استفاده خواهد شد.
به عقیده من، مجموعه پخشی در شهرداری وجود ندارد اما مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که احداث یک مجموعه پخش ضروری است و احتمالاً این مجموعه جدید هم راه‌اندازی خواهد شد. قرار است از ظرفیت سازمان فناوری‌های نوین و فاوا برای پروژه هوشمندسازی استفاده شود. تعدادی از تشکیلات زیرمجموعه شهرداری که به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند نیز ظرفیت‌های خوبی دارند. همزمان با آغاز به‌کار اپلیکیشن، رایزنی با شرکت‌های حمل‌ونقلی درون شهری هم انجام می‌شود.
این نکته را هم باید اضافه کنم که ساختار جدیدی به شهرداری اضافه نخواهد شد. در واقع برای به‌کارگیری ناوگان حمل‌ونقل و دیگر نیروهای مورد نیاز به سمت استخدام نیرو پیش نخواهیم رفت و به‌صورت خرید خدمت و قرارداد حجمی فعالیت می‌کنیم. در عین حال، 3 ماه دیگر اپلیکیشن میادین میوه و تره‌بار آماده می‌شود، اما ممکن است که یک ماه هم زمان ببرد تا کار، اجرایی شود. ظرف 4 ماه آینده، پروژه به‌صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد. همچنین حداقل 2منطقه تحت پوشش عملیات آزمایشی قرار خواهند گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید