• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162581
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4xlEx
+
-

با مردم/کنار گذاشتن دستورالعمل‌های بهداشتی دستور ستاد کروناست؟

بیش از نیمی از مردم ماسک را کنار گذاشته‌اند، مصافحه می‌کنند و دست می‌دهند. مراسم عزا و عروسی باجمعیت زیادی برگزار و مسافرت‌ها انجام می‌شود. آیا اینها دستورات ستاد کروناست؟ آیا پاندمی به پایان رسیده است؟ اگر چنین است اعلام عمومی کنند تا آنهایی که مانند ما همچنان سفت وسخت دستورات را رعایت می‌کنند تکلیف خود را بدانند.
سدحبیبی از تهران 

ساعت تعطیلی متروی اصفهان تغییر کند
با تشکر از زحمتکشان و کارکنان مترو، ساعت ۲۱ (۹ شب) زمان پایان کار مترو و پذیرش مسافر در قطار راه‌آهن شهری زیرزمینی اصفهان است، یعنی درست همان وقتی که مردم بعد از خرید یا گردش و تفریح و دید و بازدیدها و یا تعطیلی مغازه‌هایشان شب هنگام می‌خواهند به منزل خود برگردند، آیا نمی‌شود این ساعت کار مترو را به حداقل یک‌ساعتی دیرتر تغییر داد.
محمود بلیغیان از اصفهان
 
صرفه‌جویی با تغییر ساعت کار ادارات تهران میسر نمی‌شود
در خبرها خواندم که قرار است ساعت کار ادارات در تهران را به 6و 30دقیقه بامداد تغییر دهند. این تغییر درصورت عملی شدن یعنی کارمند باید حداقل ساعت 5 صبح از خواب برخیزد و به‌احتمال زیاد بدون خوردن صبحانه از خانه خارج شود. درحالی‌که هر روز در دنیا ساعات اشتغال و شرایط کاری کارگران و کارمندان را تسهیل می‌کنند. این چه تصمیمات عجیب و خلق‌الساعه‌ای است که می‌گیرند و بهانه آن نیز صرفه‌جویی در برق و آب و غیره است. راه صرفه‌جویی از اینجا نمی‌گذرد و پیشنهاد می‌شود حتماً موضوع تغییر ساعت کار ادارات با متخصصان روانشناسی صنعتی و کار بررسی شود تا سلامت جامعه در آن منظور شده باشد.
مؤمن‌پور از تهران 

پیامک
فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقابل اعتراض و گلایه گردنکشی می‌کنند
درخصوص پنیر خامه‌ای 200گرمی که وزنش براساس ترازوی مرجع خود فروشگاه 186گرم است به مسئولان فروشگاه گلایه کردم که چرا این پنیر که وزنش هم کم شده را گران‌تر می‌دهند. گفتند هر جا دلت خواست شکایت کن! این به‌معنای بی‌اهمیت دانستن تذکرات و جریمه‌های تعزیرات است درحالی‌که در اغلب نقاط دنیا در مقابل چنین اعتراضی حتی ممکن است یک فروشگاه بزرگ تا 2 هفته تعطیل و جریمه سنگین بشود، موضوعی که خودم به چشم در یکی از کشورهای اروپایی دیدم.
صدقی از تهران

مبارزه با گرانفروشی از حالت شعاری خارج شود
مبارزه با گرانفروشی و کم‌فروشی یک جهادبزرگ اقتصادی است که هم هموطنان ما را در رفاه و امنیت قرار می‌دهد و هم تمرکز مسئولان را روی مسائل اصلی کشور جمع می‌کند و نقشه‌های معاندان و بدخواهان این حکومت و نظام اسلامی را نقش بر آب می‌کند. برای همین باید آن را از حالت شعار، اعمال جرائم ساده و گذر کردن از کنار متخلف با تذکر و غیره درآورد و به‌طور جدی با متخلفان برخورد کرد. کسی که به اقتصاد و معیشت مردم لطمه می‌زند در واقع تیشه به ریشه کشور خواهد زد و نباید اجازه دهیم کسی فرصت این‌کارها را بیابد که جز با نظارت و اجرای دقیق و خروج از حالت شعاری ممکن نیست.
نوحی از تهران 

سلام فرمانده اثری ماندگار است و زمزمه نسل‌ها
سرود مذهبی «سلام فرمانده» از آثار ماندگاری است که همیشه بر دل خواهد نشست و نسل‌های متمادی آن را زمزمه خواهند کرد. جا دارد تشکرویژه‌ای ازهمه عوامل تهیه و اجرای این سرود در این وسعت داشته باشیم که با این ابزار، جایگاه بی‌بدیل و متعالی امامت و ولایت را جهادگونه تبیین می‌کنند. 
فاطمی از تهران

پیام
شکایات پزشکی بی‌جواب می‌مانند
حدود یکسال و نیم است که از بیمارستان بابت قصور و سهل‌انگاری به دادگاه، دادسرا و کلانتری شکایت کردیم. متأسفانه در این یک‌سال ونیم، به بهانه‌های مختلف و واهی مثل نداشتن قاضی وغیره ما را سردوانده‌اند. به کجا شکایت ببریم که حداقل خسارت مالی وارده را بگیریم. چقدر زمان  انتظار برای یک شکایت درنظر گرفته‌اند؟
یک شهروندازفازیک شهراندیشه شهریار

مفسران ورزشی کارآمد، مسابقات را بررسی کنند
درخصوص قهرمانی تیمی مثل استقلال، یک مفسر  یا یک تحلیل‌گر منطقی نباید به‌صورت نگرش بی‌زمانی تحلیل و تفسیر کند و فقط نتیجه را ببیند بلکه باید بگوید چه اتفاقاتی افتاد تا این تیم اول بشود و مشخص شود چه عوامل و کسانی بیشترین تأثیر را  داشتند. اینکه صرفا نتایج روز آخر به‌عنوان تفسیر مطرح شود کاری غیرحرفه‌ای است.
قاسم‌زاده از شمیران

چرا برای پرداخت حقوق بازنشستگان دولت باید مصوبه بدهد؟
بازنشستگان در واقع پس‌انداز روزهای اشتغال و جوانی خود را که به سازمان تامین اجتماعی سپرده‌اند تا با آن تجارت و کسب سود کند، ‌به‌عنوان حقوق ماهانه دریافت می‌کنند. در واقع این سازمان متعلق به بازنشستگان و سرمایه‌گذارانش است نه دولت و نه هیچ نهادی دیگر. حالا چرا این سازمان که کلی هم از دولت طلب دارد برای افزایش حقوق باید در انتظار اجرای مصوبه دولت بماند. یعنی برای اینکه پول خودمان را به‌خودمان بدهد باید کسب تکلیف کند؟
محمودی از کرج

این خبر را به اشتراک بگذارید