• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16252
+
-

کافه مجلس

سرنوشت برجام و سفرهای ظریف

علاءالدین بروجردی- ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی- درباره سرانجام برجام و اینکه آیا احتمال خروج ایران از برجام وجود دارد، به اعتمادآنلاین گفت: سفر ظریف به چین و بعد به روسیه و دیدار با 3وزیر خارجه اروپایی‌امضاکننده برجام، تعیین‌کننده است و تعهداتی که آنها به‌عنوان تضمین قطعی و عملی باید بدهند سرنوشت ماجرا را مشخص می‌کند.

  40درصد نمایندگان فعلی به برجام رأی دادند

کریم حسین زاده- نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس- با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان نسبت به اقدام نمادین علیرضا رحیمی در تقدیم نسخه نفیس برجام به هیأت رئیسه، تأکید کرد: برجام توسط مجلس نهم به تصویب رسیده و آتش زدن قانون مصوب مجلس، مصداق بی‌احترامی به‌ شأن و جایگاه نمایندگان و پارلمان است. او در گفت‌وگو با ایلنا، خاطرنشان کرد: به هر حال حدود ۳۰ تا ۴۰درصد نمایندگان فعلی مجلس کسانی هستند که در مجلس نهم نیز عضویت داشتند و در جریان تصویب قانون برجام رأی موافق دادند.

  جامعه را عصبانی‌تر نکنیم

محمدرضا تابش- نماینده اردکان- گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و غده خودسری را از جامعه برکنیم. شرایط کشور تحمل این تنش‌ها و تشنج‌ها را ندارد. مردم شاهد دلار بالای 8هزار تومان و سکه بالای 2میلیون تومان هستند. مردم عصبانی هستند و نباید جامعه را عصبانی‌تر کنیم. او به اعتمادآنلاین تأکید کرد: اقدامات خودسرانه می‌‌تواند موجب التهاب، تشنج و پراکنده کردن بذر یأس و نا امیدی در جامعه شود. مسئولین و متولیان امنیت کشور کاملاً آنها را می‌شناسند و باید درصدد مقابله با آنها باشند.

  پشت پرده بازار دارو در ناصرخسرو

محمدجواد جمالی نوبندگانی- نماینده فسا- با بیان اینکه وزارت بهداشت باید در جهت ممانعت از ایجاد بازار سیاه دارو در ناصر‌خسرو با دستگاه‌های امنیتی همراهی کند بر این مهم تأکید کرد که این وزارتخانه باید بر روند توزیع دارو از کانال‌های دولتی به‌طور دقیق نظارت کند. او در مورد اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اگر موردی و دارویی در ناصرخسرو بود، قاچاق است و قاچاق، قانون و مسئول دارد که مربوط به وزارت بهداشت نیست، به خانه ملت گفت: این امر تا حدودی صحیح است، کما اینکه در مورد قاچاق ارز نیز با وجود اینکه بررسی بازار ارز در حوزه اختیارات بانک مرکزی است، اما دستگاه‌‌های امنیتی و نیروی انتظامی، متولی اصلی برخورد با قاچاق هستند و باید مشاوره تخصصی در این رابطه به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهند.

  نمی‌توان مقابل اراده مردم قرار گرفت

پروانه سلحشوری - نماینده مردم تهران‌-  درباره شبکه‌های اجتماعی گفت: فیلترینگ تلگرام در همین چند روز ثابت کرد که در مقابل اراده مردم نمی‌توان قرار گرفت. به جای فیلترینگ از پتانسیلی که این پیام رسان دارد باید استفاده کرد. نمی‌شود هر آنچه برای مردم مقبولیت دارد، مسئولان درمقابل آن قرار بگیرند و عده زیادی را از اشتغال محروم کنند و این پرسش مطرح است که آیا قاضی یک شعبه می‌تواند برای کل مردم ایران تصمیم بگیرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید