• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 17 خرداد 1401
کد مطلب : 162514
+
-

کریستوفر والتز نقش بیلی وایلدر را بازی می‌کند

سینما
کریستوفر والتز نقش بیلی وایلدر را بازی می‌کند

کریستوفر والتز، برنده 2جایزه اسکار، قرار است در فیلم «من و بیلی وایلدر» ساخته استیون فریرز در نقش یکی از شخصیت‌های نمادین دوران طلایی هالیوود ظاهر شود. این پروژه را جرمی توماس، تهیه‌کننده افسانه‌ای آثاری همچون «آخرین امپراتور» (1987)، «سور عریان» (1991)، «بودای کوچک» (1993) و بسیاری آثار مشهور دیگر تهیه می‌کند که به‌تازگی با فیلم «ای‌‎او» ساخته یرژی اسکولیمووسکی جایزه هیأت داوران جشنواره کن را به‌دست آورد. این فیلم اقتباسی از کتاب محبوب جاناتان کو با عنوان «من و بیلی وایلدر» است و کریستوفر همپتون این اقتباس را انجام می‌دهد. والتز در این فیلم که نیمی از آن داستان بلوغ و نیم دیگرش داستان زندگی واقعی بیلی وایلدر است، قرار است نقش بیلی وایلدر کبیر را بازی کند. داستان فیلم در تابستان سال1977 اتفاق می‌افتد که زنی جوان برای وایلدر و فیلمنامه‌نویسش آی. ای. ال. دایموند در جزیره‌ای یونانی در زمان فیلمبرداری فیلم «فِدورا» شروع به‌کار می‌کند. زن جوان وقتی برای ادامه فیلمبرداری همراه وایلدر به آلمان می‌رود، خودش را همدم وایلدر در سفر به تاریخچه خاطرات خانوادگی او می‌بیند.
وایلدر یکی از درخشان‌ترین چهره‌های فیلمسازی عصر طلایی هالیوود محسوب می‌شود که ۶بار برنده اسکار و ۱۵بار نامزد این جایزه شده بود و از این لحاظ یکی از رکوردداران تاریخ سینماست. وی پس از اخراج از دانشگاه وین اتریش به روزنامه‌نگاری پرداخت و پس از مهاجرت به برلین در روزنامه‌های محلی، مطالب ورزشی و جنایی می‌نوشت. توانایی وایلدر در نویسندگی، او را به سمت نگارش فیلمنامه سوق داد. عمده شهرت او به‌خاطر 5شاهکارش: غرامت مضاعف، سانست بلوار، بعضی‌ها داغشو دوست دارن، آپارتمان و شاهدی برای تعقیب است.
فریرز که قرار است پشت دوربین کارگردانی این فیلم قرار بگیرد، گفته: اروپا و هالیوود. هالیوود و اروپا. جذاب‌ترین معضل سینماست. والتز نیز در اظهارنظری حضور در این فیلم را مثل یک حقه شیرین برای خودش ارزیابی کرده است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید