• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162507
+
-

بازارها/قیمت گوشت قرمز تازه و منجمد

مشاهدات میدانی ایسنا حاکی است: قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است. براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰‌هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۷۵ تا ۱۸۰‌هزار‌تومان، ران گوسفندی بیش از ۲۰۰ هزار تومان و ران گوساله ۲۰۰ تا ۲۳۰‌هزار تومان است. در میادین میوه و تره‌بار نیز قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۶‌هزار و ۹۰۰‌تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۱۲۵‌هزار و ۶۰۰ تومان، راسته بدون استخوان ۱۷۷‌هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۱۹‌هزار و۸۰۰‌تومان، گردن گوسفندی ۱۱۱‌هزار و ۷۰۰ تومان، ران گوسفندی با استخوان ۱۳۹‌هزار و ۵۰۰ تومان و ران گوساله نیز ۱۳۹‌هزار تومان است. گوشت قرمز گوسفندی منجمد تنظیم بازاری با قیمت حداکثر کیلویی ۱۱۰‌هزار تومان و گوساله منجمد حداکثر کیلویی 120هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

تغییر ساعت معاملاتی گواهی سپرده سکه و صندوق طلا
بورس کالا در اطلاعیه‌ای از تغییر ساعت معاملاتی گواهی سپرده سکه طلا و صندوق طلا خبر داد. در جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی ساعت شروع معاملاتی بازار گواهی سپرده سکه طلا و صندوق‌های طلا از امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) تا اطلاع ثانوی رأس ساعت ۸:۴۵ خواهد بود. پیش‌گشایش این بازارها ۸:۴۵ تا ۹ خواهد بود و حراج پیوسته از ساعت ۹ شروع می‌شود و تا ۱۵ ادامه خواهد یافت.

مازاد دام سبک به ۶‌میلیون رأس رسید
مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، ۶‌میلیون رأس دام سبک مازاد در ۱۲‌استان کشور داریم. به‌گفته افشین صدر دادرس، هم‌اکنون متوسط قیمت دام زنده به ۷۰ تا ۷۲‌هزار تومان شده درحالی‌که با اصلاح نظام یارانه، نرخ هر کیلو جو به ۱۴ تا ۱۵‌هزار تومان رسیده که با وجود کاهش قیمت دام نسبت به هفته اخیر و اختلاف چشمگیر با نرخ تمام‌شده، قیمت تمام‌شده تولید و گوشت را افزایش داده است. مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام ۱۲‌استان کشور، ۵ تا ۶ میلیون رأس دام قابل عرضه در تنش خشکسالی قرار دارند که به سبب نبود کشش بازار باید به بازار‌های هدف صادر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید