• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162426
+
-

جبران می‌کنم

محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک که در قزاقستان با یک باخت قهرمان شد از انگیزه‌های فراوانش برای جبران این شکست می‌گوید

جبران می‌کنم

محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک، در مسابقات رنکینگ قزاقستان هم قهرمان شد اما این قهرمانی با وجود تحمل یک شکست به‌دست آمد. گرایی که مدال‌های گرانبهای سال گذشته را در وزن 67کیلوگرم به‌دست آورده بود، این بار در یک وزن بالاتر به میدان رفت. با توجه به حضور 7نفر در وزن ۷۲کیلوگرم، کشتی‌گیران در دو گروه ۳ و ۴نفره قرار گرفتند. محمدرضا گرایی در کشتی اول خود با نتیجه ۴ بر ۳ و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را شکست داد. او در دور بعد با توجه به عدم‌حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان دستش به‌عنوان کشتی‌گیر پیروز بالا رفت. گرایی در دور سوم مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه 7 بر 3 شکست خورد ولی به‌عنوان نفر دوم از گروه خودش به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. قهرمان جهان و المپیک در این مرحله با یک نمایش مقتدرانه توانست محمود بخشیلوف از ازبکستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کند و به فینال برسد. در فینال او مجددا باید با شرماخانبت از قزاقستان روبه‌رو می‌شد که کشتی‌گیر قزاق حاضر به رویارویی با گرایی نشد و مدال طلای وزن ۷۲کیلوگرم به ملی‌پوش کشورمان رسید. این ملی‌پوش عنوان‌دار شیرازی در گفت‌وگو با همشهری از مسابقات رنکینگ گفته است که در ادامه می‌خوانید.

    دلیل عدم‌حضور حریفت در دیدار فینال چه بود؟
او به‌دلیل آسیب‌دیدگی با گواهی پزشکی که به داوران ارائه داد روی تشک آمد و کشتی نگرفت. خیلی دوست داشتم دوباره با هم کشتی‌ بگیریم اما این اتفاق رخ نداد. ان‌شاءالله در آینده این مسابقه باز هم تکرار شود.

    به‌نظر خودت دلیل شکستت چه بود؟
دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد ولی چیزی که خودم فکر می‌کنم این است که در خاک غافلگیر شدم و امتیازهای زیادی از دست دادم و بعد از آن جبران برایم سخت شد. باید این اشکال را رفع کنم تا بتوانم شکستم را جبران کنم. از همه مردم عزیز که در این مدت مخصوصا بعد از شکستم به من لطف و محبت داشتند تشکر می‌کنم و تمام تلاشم را می‌کنم در مسابقات پیش رو عملکرد بهتری داشته باشم.

    اگر حریفت در فینال کشتی می‌گرفت به‌نظرت چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟
من برای پیروزی روی تشک رفته بودم و در عین حال سعی می‌کردم احساسی کشتی نگیرم تا روی عملکردم تأثیری نداشته باشد. حس انتقام اگر کنترل‌شده نباشد می‌تواند منجر به باخت شود. به هرحال واقعیت این است که این مسابقه برگزار نشد و من با کمک کادر فنی باید بیشتر کار کنم تا بتوانم شکستم را جبران کنم.

   در فضای مجازی گفته می‌شد حریفت ترسیده بوده که روی تشک نیامد. نظر خودت چیست؟
چیزی که اتفاق افتاد این بود که کشتی نگرفت و حالا من باید تلاش کنم تا شکستم را جبران کنم.

   گویا قرار است در کشتی خداحافظی فرانک استابلر هم شرکت کنی. درست است؟
بله به همراه محمدعلی (برادر بزرگ‌تر محمدرضا گرایی) قرار است به آلمان برویم و در این مراسم شرکت کنیم. استابلر بسیاری از کشتی‌گیران مطرح را برای کشتی خداحافظی‌اش دعوت کرده و فکر کنم می‌خواهد آنجا به یاد کشتی المپیک توکیو با من کشتی‌ بگیرد.

   در قزاقستان در وزن ۷۲کیلوگرم کشتی گرفتی درحالی‌که مدال طلای جهان و المپیک را در وزن ۶۷کیلوگرم در کارنامه‌ات داری و بهترینِ این وزن هستی. با این شرایط مشخص است در جهانی صربستان در چه وزنی کشتی خواهی گرفت؟ 
اول از همه باید تمام تلاشم را بکنم تا در مسابقات جهانی صربستان ملی‌پوش باشم. واقعیت این است که هنوز تصمیم قطعی به تغییر وزن نگرفته‌ام ولی با مشورت با مربیان و شرایطی که دارم بهترین تصمیم را می‌گیرم.

این خبر را به اشتراک بگذارید