• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162425
+
-

هت‌تریک طلایی

تیم 4 نفره کشتی آزاد با 3 مدال طلا ویک‌نقره، یک تورنمنت خوب دیگر را در قزاقستان پشت سرگذاشت

هت‌تریک طلایی

پژمان درستکار قرار بود با ۳طلایی مسابقات جهانی نروژ در مسابقات رنکینگ قزاقستان جام تورلیخانوف شرکت کند. اما در لیست نهایی نام امیرحسین فیروزپور که به تازگی قهرمان آسیا شده بود هم در بین نفرات اعزامی قرار گرفت. حسن یزدانی در ۸۶کیلوگرم، کامران قاسمپور در ۹۲کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۷کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در این مسابقات بودند.

   نقره ارزشمند
امیرحسین فیروزپور که حدود یک ماه پیش در وزن ۹۲کیلوگرم قهرمان آسیا شده بود با نظر کادر فنی در رنکینگ قزاقستان در وزن ۹۷کیلوگرم به روی تشک رفت. او پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8بر 3آکژان آیتبکوف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. فیروزپور برای رسیدن به فینال مقابل محمدرسول رحیم‌اف از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 15بر 4پیروز شد. او در دیدار فینال مقابل باتیربک چاکولوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل اسلواکی در یک غافلگیری و درحالی‌که کشتی پایاپای دنبال می‌شد فتیله‌پیچش جمع شد و با نتیجه 10بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید. فیروزپور که به تازگی وارد سن ۲۰سالگی شده در فاصله کمتر از یک ماه به 2مدال ارزشمند در رده سنی بزرگسالان رسید.

   طلا کماکان در دست زارع
امیرحسین زارع دومین کشتی‌گیر ایران در روز نخست رقابت‌های آزاد بود. این رقابت‌ها نخستین حضور او بعد از طلای جهانی نروژ محسوب می‌شد. امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۷ اولگ بولتین از قزاقستان را مغلوب کرد. او در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل لخاگواگرل مونختور از مغولستان با نتیجه 3بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال رسید. زارع در فینال در مقابل یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان قرار گرفت که ۳۱امتیاز بین آنها ردوبدل شد و در نهایت ملی‌پوش کشورمان این کشتی را با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

   یک طلای دیگر برای حسن 
حسن یزدانی ستاره این روزهای کشتی دنیا دیگر نماینده ایران در مسابقات رنکینگ قزاقستان بود که در روز پایانی رقابت‌های آزاد به روی تشک رفت. یزدانی در وزن ۸۶کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر صفر فاتح اردین از ترکیه را شکست داد. او در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۱ عظمت دولتبیکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. قهرمان 7مداله دنیا در دیدار نهایی هم بوریس ماکویف از اسلواکی را با امتیاز عالی  11 بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.یزدانی در این رقابت‌ها مجموعا 44 امتیاز گرفت.

   طلای بی‌نقص کامران
کامران قاسمپور ملی‌پوش ایران در وزن ۹۲کیلوگرم بود که در روز پایانی روی تشک رفت. رقابت‌ها در وزن ۹۲کیلوگرم با حضور ۶کشتی‌گیر در دو گروه 3نفره و به‌صورت دوره‌ای برگزار شد. قاسمپور در کشتی اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ویکی از هند را شکست داد و در دومین دیدار نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر و ضربه فنی اسلام‌بک الیاس‌اف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. قاسمپور در این مرحله مقابل عبدی مناف بایگنجیف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری دست یافت و فینالیست شد. این پهلوان در فینال نیز آدیلیت داولومبایف از قزاقستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید