• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162423
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M8RRm
+
-

فینالیست‌ها می‌بازند

هر 4‌تیم حاضر در نیمه‌نهایی جام‌جهانی شکست خوردند

فینالیست‌ها می‌بازند

هر 4‌تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی2018 در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌های اروپا شکست خوردند. فرانسه، بلژیک و کرواسی در زمین خودشان باختند و انگلیس در خارج از خانه متحمل شکست شد. فرانسه در شب مصدومیت امباپه و واران با گل زیبای بنزما هم نتوانست از شکست بگریزد و با 2‌گل آندره‌آس کوملیوس در زمین خودش به دانمارک باخت. دانمارک و فرانسه که در سال2018 هم با هم بازی کرده بودند، 2‌بازی دیگر در ماه‌های آینده دارند؛ سوم مهر در بازی برگشت لیگ ملت‌های اروپا و 5آذر در مرحله گروهی جام‌جهانی2022 قطر.
کریم بنزما موفق شد برای نخستین‌بار 50گل در یک فصل فوتبالی به ثمر برساند. کارلو آنچلوتی در ابتدای فصل گفته بود کریم بازیکنی نیست که 30گل بزند، او باید سالی 50گل به ثمر برساند. بازیکنان فرانسوی که بیشترین گل را در یک فصل زدند (5باشگاه برتر اروپایی + تیم ملی)؛ 53گل - ژوست فونتن (53‌گل؛ 58-1957)، فیلیپ گوندت (51‌گل؛ 66-1965) و کریم بنزما (50‌گل؛ 21-2020). کریم تعداد گل‌های ملی‌اش را با وجود چند سال دوری از تیم ملی به عدد37 رساند که 4گل از میشل پلاتینی بزرگ کمتر است.
  کرواسی هم در زمین خودش 3 بر صفر به اتریش باخت. این نخستین بازی رسمی تیم ملی اتریش با سرمربیگری رالف رانگنیک بود. رانگنیک نیم‌فصل ناموفقی در منچستریونایتد داشت و سپس جدا شد و هدایت اتریش را در دست گرفت. امشب کرواسی و فرانسه که بازی اول را واگذار کرده‌اند، با هم بازی می‌کنند که این تکرار فینال جام‌جهانی گذشته است و برنده‌های شب اول هم با هم بازی دارند.
  2‌تیم حاضر در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی روسیه یعنی بلژیک و انگلیس هم نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌های اروپا را با شکست به پایان بردند. بلژیک در زمین خودش و در غیاب کورتوا 4 بر یک مقابل هلند لویی فان‌خال شکست خورد. با دبل ممفیس دیپای برای لاله‌ها در مقابل شیاطین سرخ اکنون او با 41‌گل زده به رده سوم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی هلند رسیده. او که از رکورد 40گل پاتریک کلایورت عبور کرده، حالا تنها یک‌گل با هونتلار فاصله دارد و 9گل با رکورد مارکو فان‌باستن کبیر که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی هلند محسوب می‌شود.
  انگلیس در گروه مرگ در خانه مجارستان و مقابل هواداران پرشور این تیم یک بر صفر شکست خورد. ریس جیمز در این بازی یک‌پنالتی به حریف داد.
  در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا هم سادیو مانه که جدایی‌اش از لیورپول را اعلام کرده، مقابل بنین هت‌تریک کرد تا با عبور از هنری کامارا با 32گل زده به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی سنگال تبدیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید