• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162415
+
-

آماربازی

از 6مسابقه‌ای که در آخرین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد، مصاف فولاد و شهرخودرو آخرین مسابقه‌ای بود که آنالیزهایش منتشر شد چون این بازی در کمال ناباوری پخش تلویزیونی نداشت و فیلم مسابقه هم خیلی دیر به‌دست آنالیزورها رسید. در نهایت بعد از یکی دو روز با آنالیز این بازی مشخص شد تیم فولاد که برای حفظ مقام چهارمش به یک گل و یک پیروزی در این مسابقه نیاز داشت فقط به اندازه 0.41 توانسته امید گل روی دروازه حریف ایجاد کند که این رقم برای گلزنی و پیروز شدن ناکافی به‌نظر می‌رسد. حتی تیم حریف یعنی شهرخودرو هم در این بازی به امید گل یک نرسید و روی عدد 0.74 متوقف ماند. بهترین بازیکن این مسابقه شهاب گردان دروازه‌بان فولاد بود.

تیم گل‌گهر با کسب نمره7.8 بهترین تیم هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران شناخته شد. گل‌گهر در بازی با ذوب‌آهن در پاسکاری بسیار بادقت بود و مالکیت توپ را در اختیار گرفت. تیم امیر قلعه‌نویی 56.7درصد مالکیت توپ داشت و تعداد پاس‌هایش هم به رقم قابل‌قبول 429 در مقایسه با 309پاس ذوبی‌ها رسید. این تیم در حمله بسیار فرصت‌طلب نشان داد و با وجود اینکه امید گلش به یک گل هم نرسید ۳بار دروازه حریف را باز کرد. گل‌گهر با امید گل 0.94 به 3گل دست یافت و البته حریفش یعنی ذوب‌آهن هم با امید گل 0.67 توانست 2گل به میزبان خودش بزند. تعداد شوت‌های داخل چارچوب این بازی 6-2 به سود گل‌گهر بود، درحالی‌که در تعداد کل شوت‌ها ذوب‌آهن با 13شوت آماری بهتر از میزبانش داشت.

و اما بهترین بازیکن هفته آخر لیگ برتر، دروازه‌بانی بود که به استقلال اجازه نداد جشن قهرمانی‌اش را درآخرین روز با کسب یک پیروزی کامل کند. علی محسن‌زاده، دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان در بازی هفته سی‌ام تمام ضربات تیم قهرمان را مهار کرد و به کمک تیر دروازه‌اش توانست به یک کلین‌شیت باارزش برسد. این دروازه‌بان ۵مهار داشت و دهمین کلین‌شیت فصل خود را به ثبت رساند. او رکورددار بیشترین کلین‌شیت برای مسجدسلیمانی‌ها در تاریخ لیگ برتر است. محسن‌زاده با نمره 8.28 بهترین بازیکن این هفته شد. درحالی‌که بالاترین نمره او در بازی‌های قبلی، نمره 8.13 در بازی با ذوب‌آهن بود. محسن‌زاده در این فصل 3بار بهترین دروازه‌بان هفته شد که هر 3بار در نیم‌فصل دوم رخ داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید