• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16231
+
-

با مردم

با مردم

  مانند آب در هاون کوبیدن است

باسلام. این همه مردم در این ستون از مسئولان درخواست می‌کنند تا نسبت به ساماندهی اجاره‌بها اقدام و رسیدگی کنند، آیا هیچ تأثیری داشته است؟ متأسفانه در نبود قانون مشخصی قیمت اجاره‌ها سیر صعودی گرفته و روزبه‌روز گران‌تر می‌شود. البته مسئولان تقصیری ندارند چون از مشکلات ما مستأجران خبر ندارند. شاید هم ما مستأجران توقع زیادی از مسئولان داریم! به‌نظر من درخواست رسیدگی از سوی مسئولان مانند آب در هاون کوبیدن است.
6451...0933

  اخذ مالیات از واحدهای خالی مسکونی

در ماه‌های اخیر برخی از دلالان با اختلال در بازار ارز و طلا باعث بی‌ارزش شدن پول ملی و در نتیجه گرانی نجومی در کالاهای اساسی به‌خصوص در بخش مسکن و اجاره‌بها شده‌اند. البته امیدواریم اقدامات بانک مرکزی جلوی این سودجویی‌ها را بگیرد، اما متأسفانه این اقدام باعث ایجاد فشار شدید اقتصادی به مردم به‌ویژه مستأجران شده است. لطفا در روزنامه همشهری پیگیر اجرای قانون سال۹۴ مصوب مجلس شورای اسلامی برای اخذ مالیات بر حدود 5.2میلیون واحد خالی مسکونی
باشید.
9478...0919

  بلاتکلیفی کمک معیشت

سلام. با اینکه برابر با بند ج تبصره17 قانون بودجه، بنیاد شهید و ایثارگران مکلف شده است به جانبازان فاقد شغل معادل حداقل حقوق کارکنان دولت کمک معیشت پرداخت کند، اما هنوز اقدامی نکرده‌اند. سؤال اینجاست چرا با این همه هزینه و وقت نمایندگان وقتی قانونی تصویب می‌شود، در مرحله عمل اجرا نمی‌شود؟ خدا به شما خیر بدهد که گلایه‌های مردم را انعکاس می‌دهید.
5485...0911

@  بیمه تکمیلی برای سونوگرافی

با سلام. اگر امکانش هست در مورد ابلاغیه وزیر محترم بهداشت به بیمه‌ها (بیمه پارسیان) درخصوص عدم‌پرداخت بیمه تکمیلی برای سونوگرافی داخل مطب پزشکان گزارشی تهیه کنید. متأسفانه پزشکان ابلاغیه وزارت بهداشت را رعایت نمی‌کنند و هزینه را از امثال من بیمار که مجبور به سونوگرافی در مطب هستیم دریافت می‌کنند. این در حالی است که بیماران این همه هزینه بیمه تکمیلی را برای اینگونه مواقع پرداخت می‌کنند، اما باز هم ناچارند هزینه بالایی را بپردازند و برای گرفتن بخشی از هزینه دوباره دست به دامان بیمه شوند.
یک شهروند از تهران

  ضریب افزایش حقوق بازنشستگان

سلام. با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق شاغلان با بازنشسته‌ها بسیار متفاوت است، قرار بود دولت در ضریب افزایش حقوق بازنشستگان با اجرای همسان‌سازی‌ تجدیدنظر کند، اما متأسفانه بازنشستگان با حقوق‌های ناچیز همچنان با مشکلات بسیاری مواجهند. لااقل مسئولان کاری کنند تا وضعیت به‌گونه‌ای پیش برود که بیشتر از این شرمنده خانواده‌هایشان نباشند.
8478...0919

  توجه به رضایت شغلی کارگران

با عرض سلام و سپاس بی‌پایان و خداقوت. امید و انتظار ویژه داریم که در سال حمایت از کالای ایرانی، رفع بیکاری در صدر برنامه‌های دولت قرار بگیرد. از طرفی کارفرمایان و شرکت‌های پیمانکاری نیز در پرداخت حقوق و مزایای کارگران زحمتکش که متولی و مجری تولید و تکثیر کالاهای ایرانی هستند کم نگذارند، چون یکی از مولفه‌های کیفی کالاها رضایت شغلی کارگران است که باید بیش از پیش به این موضوع مهم توجه شود.
6263...0938

@  اخلاق‌مداری در کنار مشتری‌مداری

سلام وقت به‌خیر. درخصوص این واژه «کالای ایرانی» حسابی گله‌مندم. در راستای حمایت از تولید داخل چندی قبل مبل خریداری کردم اما با اینکه شرط تحویل کالا ارائه جنس چوب با‌کیفیت بود، ولی به قول خود وفا نکردند به‌گونه‌ای که نه جنس معیوب را مرجوع می‌کنند و نه جنس باکیفیت را تحویل می‌دهند. البته حرف من جدای از کیفیت کالا، توجه به اخلاق مداری در کنار مشتری‌مداری است که در هیچ‌کدام از این موارد برخی از تولید کننده‌ها موفق نبوده‌اند. جالب اینجاست که وقتی مشکل را از اتحادیه مربوطه پیگیری کردم، گفتند اگر محصول خیلی بی‌کیفیت باشد، ما سازنده را مجبور به تعمیر می‌کنیم! ممنون که به درددل ما توجه می‌کنید.
حاتمی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید