• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 11 خرداد 1401
کد مطلب : 162288
+
-

با مردم/کم فروشی مشکلی بزرگ‌تر از گرانفروشی است

همه سخن از گرانفروشی می‌کنند درحالی‌که این روزها کم‌فروشی بیشتر بیداد می‌کند. به‌عنوان یک مادر وقتی برای کودک خود پفک می‌خرم نصفش به بهانه اینکه باید هوا داشته باشد تا خرد نشود خالی است، بیسکوییتی که قبلا 18قرص داشته الان 14قرص دارد آن هم با افزایش قیمت چند‌برابری، اندازه بستنی کوچک شده و بسته چوب‌شور به تعداد انگشت دست در یک بسته دارد. در سایر کالاها از روغن و پنیر و نان و غیره هم همینطور است اما به‌عنوان مادر 3کودک خردسال بیشتر متوجه کم‌فروشی این موارد شده‌ام و توقع دارم جلوی ادامه آن را بگیرند.
فرانک فضلی از تهران

وام‌های کارگشا به بازنشستگان تامین اجتماعی هم بدهند
از سوی سازمان بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان‌شان وام‌های کمک ازدواج جهت فرزندان و کمک شهریه تحصیلات دانشگاهی درنظر می‌گیرند که به نوبت دریافت می‌کنند. بیمه عمر و حوادث این گروه بازنشستگان نیز عالی است اما بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ‌کدام از آنها را ندارند و حداقل این بخش وام‌های کارراه‌انداز را برای بازنشستگان تامین اجتماعی فعال کنند.
فنایی از تهران 

حق پرستاری اردیبهشت‌ماه معلولان واریز نشد
چند ماهی است حق پرستاری معلولان را که از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود با تأخیر می‌دهند و اخیرا نیز حق پرستاری اردیبهشت‌ماه معلولان را هنوز واریز نکرده‌اند. این رقم در نگاه کلان بسیار جزئی است و اما معلولان به همین رقم ناچیز هم امید دارند و با آن بخش کمی از مشکل خود را رتق و فتق می‌کنند.
برنا از بندرعباس

پیامک
بیمارستان‌ها مکان اسکان موقت داشته باشند
همه بیمارستان‌ها با هر درجه‌بندی و موقعیتی که دارند باید برای اسکان موقت همراهان بیمار مکان‌هایی درنظر بگیرند. این موضوع از قدیم‌الایام مطرح بوده و با گسترش شهرنشینی و دور شدن آدم‌ها از یکدیگر نمود بیشتری پیدا کرده است. چه بسا در گذشته همراهان بیمار در منزل اقوام اقامت می‌کردند که امروزه این کار کمتر انجام می‌شود. ضروری است مسئولان و خیرین به این موضوع ورود کرده و از درد و رنج  همراهان بیمار بکاهند.
فلسفی از کاشان 

پرستاران قرارداد موقت را بیکار نکنند
درحالی‌که در ایام اوج شیوع کرونا حتی فارغ‌التحصیلان سال‌های آخر رشته پرستاری به‌کار دعوت شدند و وزارت بهداشت و بسیاری از مراکز درمانی خصوصی، اقدام به استخدام پرستاران با قراردادهای کوتاه‌مدت ۸۹ روزه کردند، اکنون هر روز عده‌ای از پرستاران بیکار می‌شوند و با فروکش کردن این بیماری این عده به‌رغم تمام خدماتشان، قراردادهایشان تمدید نشده و از کار بیکار شده‌اند. یکی از پرستارانی هستم که در آستانه بیکاری‌ام و واقعا درمانده شده‌ام.
اسحاقی از تهران 

زمین‌های تعاونی برق تهران؛ همچنان متروکه 
از مسئولان تعاونی برق تهران و دادگستری تقاضا داریم تکلیف زمین‌های شهر جدید هشتگرد متعلق به تعاونی برق تهران را که بیش از 10سال است در حاشیه اتوبان تهران - کرج - قزوین متروکه باقی مانده، مشخص کنند. عمر ما به سرآمد تکلیف این زمین‌ها مشخص نشد!
محمدخواه ازتهران

پیام
وضعیت آب آشامیدنی در لاهیجان بسیار بد است
وضعیت آب شرب شهر لاهیجان به‌عنوان یکی از پرباران‌ترین مناطق کشور که ده‌ها چشمه و رود دارد بسیار اسفبار است. در لاهیجان آب چشمه‌ها و رودها با ورود به شبکه به جای تصفیه و پاکسازی و ضدعفونی بدتر می‌شود و با ذرات معلق سیاه رنگ وارد لوله‌کشی منازل می‌شود. برخی شهروندان همانند ما مرتب از فیلتر آب استفاده می‌کنند که لازم است برخی روزها حتی دو، سه بار آن را عوض کنیم تا آبی برای شست‌وشو داشته باشیم. ورود این آب به ماشین لباسشویی و ظرفشویی آنها را خراب می‌کند و طبیعتا قابل‌شرب هم نیست. مسئولان پاسخی نمی‌دهند که چرا وضع آب شرب لاهیجان باید اینگونه باشد. بی‌شک سالم‌سازی‌ آب از مقصد ارسال به مصرف‌کننده تنها راه‌چاره است.
چایچین از لاهیجان 

بودجه‌ای برای تولید سریع واکسن آبله درنظر بگیرند
با توجه به اینکه آبله میمونی در حال گسترش است و خیلی از کشورهای پیشرفته در حال تولید و ذخیره واکسن هستند، می‌خواستم تقاضا کنم که مسئولان ایران هم در کمیسیون‌های پزشکی درخصوص واکسن آبله تجدید‌نظر و تصمیم‌گیری کنند. پایش بیماری‌های واگیردار هم ضعیف است و بهتر است درخصوص واکسن تمهید شود و بودجه‌ای برای تولید واکسن درنظر بگیرند تا جلوی اتفاقات ناگواری همانند آنچه در کرونا روی داد گرفته شود.
مومن‌پور از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید