• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 11 خرداد 1401
کد مطلب : 162201
+
-

عطایی امشب تیمش را معرفی می‌کند

تیم ملی والیبال که برای حضور در لیگ ملت‌ها آماده می‌شود امشب با تیم ملی صربستان بازی دارد، تیمی که کولاکوویچ سرمربی سابق ایران را روی نیمکت دارد

عطایی امشب تیمش را معرفی می‌کند

ساعت19:45 امشب از تیم بهروز عطایی رونمایی می‌شود. هر چند بازی امشب تیم ملی والیبال رسمی نیست اما فرصتی برای معرفی تیم است. عطایی بعد از بازی‌های المپیک توکیو به‌عنوان سرمربی انتخاب شد و با بیشتر بازیکنانی که در تیم المپیکی بودند به قهرمانی آسیا رسید و حالا او با تیم متفاوتی وارد میدان شده است. لیگ ملت‌ها از 17خرداد آغاز می‌شود و کادر فنی ایرانی به همراه بازیکنانی که بیشتر آنها یا جزو نفرات شاخص نبودند یا پیش از این تجربه حضور در تیم ملی را نداشتند، می‌خواهند خودی نشان بدهند. البته کادری که قرار بود کاملا ایرانی باشد‌، 2 مربی خارجی به همراه دارد؛ توتولوی ایتالیایی و یاناس لهستانی.
تیم ملی برای بازی‌های هفته اول لیگ‌ باید به برزیل برود اما قبل از اینکه عازم برزیلیا شود، راهی صربستان شده و در بلگراد اردو زده است. تیم امشب و فردا شب 2 بازی دوستانه با تیم ملی صربستان برگزار می‌کند که سرمربی‌اش برای ایرانی‌ها آشناست. ایگور کولاکوویچ که تا یک سال قبل از المپیک سرمربی ایران بود حالا سرمربی صرب‌هاست؛ مربی سابق رودرروی مربی فعلی. تیم ملی یکشنبه وارد بلگراد شد، چند جلسه تمرین داشته و امشب به میدان می‌رود. ایران بعد از این دو بازی روز جمعه راهی برزیلیا می‌شود و طبق برنامه یکشنبه صبح به این شهر می‌رسد تا خودش را برای بازی با چین، هلند، استرالیا و ژاپن آماده ‌‌کند.

وادی: طوری بازی می‌کنیم
 که سرخورده نشویم


محمدطاهر وادی پاسور اول تیم ملی است. سعید معروف خداحافظی کرده و جواد کریمی هم مصدوم است. هر چند وادی سال پیش در چند بازی از لیگ ملت‌ها در ترکیب اصلی بود و عملکردش تا حدودی قابل‌قبول اما نتوانست در تیم المپیکی جا بگیرد. حالا نگرانی بعضی‌ها این است که تیم با پاسوری که همیشه نفر دوم بوده می‌تواند نتیجه بگیرد؟ البته وادی حامیانی هم دارد، کسانی که می‌‌گویند اگر فرصت بیشتری به وادی می‌دادند او می‌توانست بهتر از این باشد. عطایی پاسور دیگری هم در تیم دارد؛ علی رمضانی که پارسال در تیم باشگاهی عطایی هم پاس داد. با اینکه پاس‌های رمضانی خیلی با استقبال کارشناسان روبه‌رو نشده اما سرمربی تیم ملی او را قبول دارد. این مسئله شاید کار وادی را باز هم سخت کند. وادی فعلا ذهنش را روی باز‌ی‌ها و گرفتن نتیجه متمرکز کرده است.

  در لیگ‌ ملت‌ها فرصت جدیدی به شما داده می‌شود و پاسور اول تیم هستید. نفر اول بودن چقدر برایتان اهمیت دارد؟
من سعی می‌کنم از تجربیات بازیکنان سابق به‌خصوص سعید معروف استفاده کنم. هنوز هم با او در ارتباط هستم و برای بازی کردن در تیم ملی از او اطلاعات می‌گیرم. آقای عطایی و کادرشان هم خیلی به من کمک می‌‌کنند و امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و نتیجه‌ای درخور‌شان ایران بگیریم. وقتی تیم جوان می‌شود بازیکنان انگیزه لازم را دارند و مربیان می‌توانند از این انگیزه استفاده بهینه را ببرند. بازیکن جوان دوست دارد خودش را نشان بدهد و بهترین عملکرد را داشته باشد. بنابراین ما می‌توانیم از این جوانان و باتجربه‌های تیم که هنوز جوان هستند بهترین استفاده را داشته باشیم.

   لیگ ملت‌ها همیشه سختی‌های خودش را دارد ولی این سختی امسال برای ایران بیشتر است. پارسال تیم برای المپیک آماده می‌شد و کسی انتظار نتیجه نداشت اما امسال همه منتظرند اتفاق خوب بیفتد.
کادر ایرانی سعی می‌کند که بهترین نتیجه به‌دست بیاید. تا الان هم همه امکاناتی را که می‌خواستیم فراهم کرده‌اند تا بچه‌ها در آرامش و فقط به فکر بازی کردن باشند. این کمک می‌کند تیم عملکرد خوبی داشته باشد. بچه‌ها همه آماده‌ و سرحال هستند و می‌جنگیم و سعی می‌کنیم در هیچ‌یک از بازی‌ها کم نیاوریم.

   برای وادی کدام بازی سخت‌تر از همه است؟
همه بازی‌ها سخت است و در همه بازی‌ها باید با قدرت بازی کنیم و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشیم. در بعضی از روزها 3ساعت در یک جلسه تمرین کرده‌ایم. مربی‌مان می‌گوید شاید همه بازی‌ها 5‌سته شود و به‌خاطر همین باید برای این بازی‌ها آماده بود.

   بعضی‌ها معتقدند تیم ملی در دوران گذر است و ضعیف شده. نگاه‌ها به تیم خیلی امیدوارکننده نیست.
ما سعی می‌کنیم انرژی‌های منفی را نگیریم و به تیم و شرایطش فکر کنیم و امیدوار باشیم. من فکر نمی‌کنم تیم خیلی ضعیف شده باشد. درست است باتجربه‌ها رفته‌اند اما ما تلاش می‌کنیم تا طوری بازی کنیم که حداقل خودمان سرخورده نشویم.

اسماعیل‌نژاد: ‌تلاش‌هایم به نتیجه رسید
امین اسماعیل‌نژاد و اسماعیل مسافر یک روز دیرتر از بقیه به صربستان رسیدند. آنها سرباز هستند و به‌خاطر همین مشکل خروج از کشور داشتند. اسماعیل‌نژاد که یکی از چهره‌های مطرح لیگ بود، امسال این فرصت را دارد که در تیم ملی خودی نشان بدهد. اسماعیل‌نژاد خوشحال است که بازی‌هایش در لیگ دیده شد و او را به تیم ملی رساند: «خدا را شکر می‌کنم که تلاش‌هایم به نتیجه رسید و توانستم خودم را نشان بدهم. همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا بهترین بازی را انجام بدهند و به تیم ملی برسند و وقتی هم که برای تیم ملی انتخاب می‌شوند، دوست دارند بهترین بازی‌شان را انجام بدهند. من هم تلاش می‌کنم بهترین خودم را ارائه بدهم.» اسماعیل‌نژاد در پستی بازی می‌کند که مدعیان زیادی دارد، صابر کاظمی، پوریا یلی و بردیا سعادت رقبای او هستند. در هفته اول لیگ، امین و صابر در تیم هستند: «همه هم‌پستی‌هایم عالی هستند و رقابت با همه آنها سخت‌ است. امیدوارم بتوانم خودم را ثابت کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید