• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16194
+
-

توسعه گردشگری تهران؛ فرصتی برای پیشرفت

 همایش میراث فرهنگی و گردشگری و توسعه پایدار با همت کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و شهرداری منطقه 12در محل سردر باغ ملی برگزار شد. در این همایش اعضای شورای شهر و مدیران شهری به بیان فرصت‌های تهران برای توسعه گردشگری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شورای  شهر تهران،‌شهربانو امانی، عضو شورا با انتقاد از اینکه تنها یک درصد صنعت توریست را در جهان داریم، گفت: مسئولان ما به این باور نرسیده‌اند که می‌توان در شرایط بحرانی اقتصاد کشور را از راه صنعت توریست تأمین کرد و بهبود بخشید. بخش زیادی از جامعه تأثیر توریست را در زندگی خود نمی‌داند و دلیل اینکه از نظر میراثی رتبه 10جهان را داریم این است که بیشتر گردشگران مذهبی را جذب می‌کنیم.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر هم از ظرفیت‌های تهران برای توریست‌پذیری در روز و شب صحبت کرد و گفت: تهران باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود چراکه این شهر هم در روز و هم در شب قابلیت توریست‌پذیری را دارد. امروز با از بین بردن موزه‌ها هویتمان را از دست می‌دهیم و اگر هویت فرهنگی نداشته باشیم، بی‌شک از بین خواهیم رفت. تاکنون هر آنچه انجام داده‌ایم را باید به نسل بعد منتقل کنیم و موزه‌ها ابزاری هستند برای این انتقال.

ولی‌الله شجاع پوریان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این همایش درباره اینکه هر 10گردشگر یک اشتغال و اشتغال‌زایی را رقم می‌زند، عنوان کرد: سازمان گردشگری جهانی در سال 2017از بین 136کشور، رتبه ایران را 93اعلام کرده است. براساس گفته‌های او، سازمان میراث تاریخی باستانی جهان، ایران را به‌عنوان یکی از 10کشور دارای سرمایه‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری معرفی کرده است اما سازمان گردشگری جهانی در سال 2017از بین 136کشور، رتبه ایران را 93اعلام کرده است، چراکه در جهت بهره‌برداری و تردد گردشگر دچار مشکل بوده اما در زمینه جاذبه‌های گردشگری غنی هستیم.

در این همایش محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز از پیگیری‌ شورا برای احیای بافت تاریخی تهران خبر داد و گفت: در چند سال اخیر رویکرد شهرداری به سمت احیای بافت تاریخی پایتخت رفته و ما نیز به‌عنوان پارلمان شهری باید تلاش کنیم، نگاه غلطی را که نسبت به توسعه شهر تهران و حذف بافت تاریخی و فرسوده آن شکل‌گرفته است بر اندازیم، چراکه در گذشته گرد فراموشی بر بافت تاریخی شهر پاشیده شده بود.

همچنین پیمان حسین‌محسنی، شهردار منطقه 12از آموزش راهنمایان گردشگری در قلب تهران سخن گفت. براساس سخنان او، در سال 97آموزش راهنمایان گردشگری در دستور کار قرار گرفته تا 250هزار شهروندی که در این منطقه ساکن هستند، بتوانند از میراث تاریخی منطقه خودشان بهره ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید