• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16189
+
-

هاشمی: پژوهش‌های شهری مسئله‌محور باشد

کنفرانس
هاشمی: پژوهش‌های شهری مسئله‌محور باشد

رئیس شورای شهر تهران  در مورد شائبه رفتن برخی از معاونان از شهرداری مطالبی را بیان کرد. محسن هاشمی صبح دیروز در چهارمین کنفرانس مدیریت شهری، اقتصاد نوین و درآمدهای پایدار درخصوص موضوع افزایش درآمدهای پایدار شهرهای کشور نیز چند نکته را متذکر شد.

هاشمی در مراسم آغازین این کنفرانس گفت: «به بحث پژوهش در موضوع درآمدهای پایدار باید توجه ویژه‌ای کرد؛ به‌گونه‌ای که 2درصد از کل بودجه شهرداری و یک‌درصد از کل بودجه بدون لحاظ کردن حقوق و دستمزد باید به بحث پژوهش اختصاص داده شود. اگر بودجه شهرداری را 17هزار میلیارد تومان درنظر بگیرید، بودجه پژوهش چیزی حدود 160 تا 200میلیارد تومان خواهد بود که باید این بودجه به همه ارگان‌ها‌یی که موضوع پژوهشی دارند، اختصاص داده شود. نوع پژوهش‌ها در شهرداری باید تغییر کند.

 من پژوهشی در مورد نحوه هزینه‌کرد بودجه و اینکه تا چه میزان اقتصادها مؤثر بوده، ندیدم و لازم است علاوه بر اینکه ساختار پژوهش تغییر کند، به پژوهش‌های مسئله‌محور گرایش داشته باشیم.» به‌گفته او، تمرکز پژوهش‌ها باید بر حل مشکلات تهران باشد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه  در مورد شائبه رفتن برخی از معاونان از شهرداری گفت:‌ «شورای‌شهر دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها ندارد اما شاخص‌هایی مشخص شده که براساس آن انتخاب‌‌ها صورت می‌گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید