• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 4 خرداد 1401
کد مطلب : 161624
+
-

خیزش، غرش، آتش در سینماهای ایران

یک فیلم هندی برای گرم کردن تنور سینما اکران می‌شود

خیزش، غرش، آتش در سینماهای ایران

یکی از تهیه‌کنندگان سینما با خریداری حقوق پخش فیلم هندی، «خیزش، غرش، آتش» قصد دارد آن را در سینماها نمایش دهد. به‌گزارش همشهری، وارد‌کننده این فیلم که «خیزش، غرش، آتش» نام دارد، منتظر پروانه نمایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا اکران فیلم را شروع کند.
فیلم سینمایی «خیزش، غرش، آتش» روایتی از مبارزه انقلابیون هند برای کسب استقلال است. «خیزش، غرش، آتش» (RRR) فیلمی حماسی و اکشن هندی است که توسط اس. اس راجامولی کارگردانی شده است. نگارش فیلمنامه این فیلم را نیز مشترکا «وی.ویجایندرا پراساد» و «اس.اس.راجامولی» برعهده داشته‌اند. ان.تی راما رائو جی آر، رام چاران، آجاو دوگان و عالیا بات در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم «خیزش، غرش، آتش» داستانی خیالی درباره 2انقلابی هندی به نام‌های «آلوری سیتاراما راپو» و «کمارام بیم» و نبرد آنها با راج برتیانیا (نامی که به حکومت استعماری بریتانیا در هند داده شده بود) در سال1920 است. داستان این فیلم به برهه‌ای غیرمستند از زندگی این دو انقلابی می‌پردازد که پیش از آغاز نبرد برای آزادی کشورشان از قید استعمار تصمیم می‌گیرند مدتی را در گمنامی زندگی کنند. بخش اصلی فیلمبرداری این فیلم در هند و سکانس‌هایی از آن نیز در کشورهای اوکراین و بلغارستان فیلمبرداری شده است. این فیلم ازجمله فیلم‌هایی بود که به‌دلیل شیوع کرونا ساخت آن به تعویق افتاده بود. منتقدان نسبت به این فیلم نظر مثبتی ارائه داده‌اند. «خیزش، غرش، آتش» که با بودجه 72میلیون دلاری ساخته شده در نهایت بیش از 150میلیون دلار در گیشه سینماهای سراسر دنیا فروش کرد. این فیلم چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند محسوب می‌شود.
در سال‌های اخیر اغلب فیلم‌های خارجی که در سینمای ایران اکران‌های تک‌سانس داشتند، بدون خرید حقوق از شرکت پخش‌کننده خارجی به نمایش درآمدند؛ به همین علت، اقدام این تهیه‌کننده سینما، روش تازه‌ای محسوب می‌شود. نکته قابل تامل این است که حضور فیلم‌های خارجی می‌تواند تنوع در گیشه را به همراه داشته و با گسترش سالن‌های سینما محتوایی برای علاقه‌مندان به سینمای دیگر کشورها ایجاد کند و باعث سرزندگی سینماها شود. از اکران فیلم خارجی در سینماهای ایران به‌عنوان یکی از راهکارهای برون‌رفت از وضعیت شکست‌خورده گیشه نام برده می‌شود؛ حال باید دید، تصمیم این تهیه‌کننده به مرحله اجرا می‌رسد و درصورت اکران، تأثیری روی وضعیت اقتصادی گیشه خواهد داشت یا نه؟ «وینچستر»(2018) محصول آمریکا و استرالیا و «شاه‌دزد»(2018) محصول انگلستان و «تمام پول‌های جهان»(2017) محصول آمریکا و انگلستان آخرین فیلم‌های خارجی هستند که در سال‌های97 به بعد در سینماهای ایران اکران شدند که وینچستر از هر 3فیلم بیشتر فروش کرده بود.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید