• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 2 خرداد 1401
کد مطلب : 161488
+
-

مأموریت ؛ تهران بدون‌کودک‌کار

مأموریت ؛ تهران بدون‌کودک‌کار

بیست و دومین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران به ریاست علیرضا زاکانی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهر، بیست و دومین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران صبح یکشنبه به ریاست شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی پایتخت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌های مسئول پیرامون مصوبات بیست و یکمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران در حوزه کارگروه‌های تخصصی ازجمله کارگروه ویژه کودکان کار و زباله‌گرد و همینطور کارگروه حمایت از خانواده‌های مددجویان مراکز ماده۱۶ بررسی شد.
فعال کردن رسانه‌ها در حوزه پیشگیری و جلب مشارکت‌های مردمی، احصای شرح وظایف قانونی دستگاه‌ها در حوزه خانواده‌های آسیب‌دیدگان، اشتراک‌گذاری آمار و اطلاعات خانواده‌های آسیب‌دیدگان، ثبت آمار و اطلاعات خانواده‌های مددجویان ماده۱۶ در سامانه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و آماده‌سازی‌ و طراحی مدل مردمی حمایت از خانواده‌های مددجویان ماده۱۶ ازجمله مصوبات کارگروه حمایت از خانواده‌های مددجویان مراکز ماده۱۶ است. دعوت از تمام دستگاه‌های مرتبط با توجه به وظایف قانونی، معرفی و حضور نماینده تام‌الاختیار، تبیین وضع گذشته و چالش‌های وضع موجود کودکان کار و زباله‌گرد نیز از مصوبات جلسه کارگروه ویژه کودکان کار و زباله‌گرد است.
در ادامه جلسه شهرداران مناطق درگیر با معضل معتادان متجاهر در مناطق ۱۶، ۱۲، ۴، ۱۹، ۱۳، ۱۵ و ۲ از آخرین وضعیت جمع‌آوری معتادان متجاهر و پلمب و تخریب خانه‌های پلاک قرمز و نقاط بی‌دفاع شهری در منطقه خود گزارشی ارائه کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید