• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161383
+
-

خرید به‌صرفه در ایستگاه‌های مترو

مترو فعالیت‌های فرهنگی خود را از طریق همکاری با همشهری توسعه داده و پس از استقرار 31غرفه تره‌بار، به‌دنبال ایجاد غرفه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایستگاه‌هاست

درکنار بهبود و ارتقای خدمات رسانی در امر جابه‌جایی مسافران که وظیفه اصلی و ذاتی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است، مدیریت متروی تهران در این مدت برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف و متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی طراحی و اجرا کرده است. همچنین تلاش برای دسترسی شهروندان به مایحتاج و کالاهای اساسی با کوتاه کردن دست دلالان نیز از دیگر اهداف و برنامه‌های شرکت متروی تهران و حومه در دوره جدید مدیریت شهری تهران به شمار می‌رود. در همین راستا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از همکاری با مؤسسه همشهری در زمینه موضوعات فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و همچنین مذاکره با فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اولویت فروشگاه شهروند در قالب طرح «مترو مارکت»
خبرمی‌دهد.
به گزارش همشهری، مهدی شایسته اصل با اشاره به رویکرد مدیریت شهری ششم در زمینه یکپارچگی، انسجام و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های شهرداری تهران با یکدیگر و همچنین سایر نهادها در این رابطه می‌گوید: «ضمن تنظیم چارچوب و بسترهای کلان   از سوی سازمان زیباسازی در حوزه تبلیغات، شرکت مترو درحال تعامل جدی با مجموعه همشهری است تا موضوعات فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان را مدنظر قرار دهد. چرا که قرار است مترو از ظرفیت تبلیغات فقط به‌عنوان درآمدزایی استفاده نکند. البته اکنون براساس مصوبات و رویه‌های موجود، حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد ظرفیت تبلیغاتی شرکت مترو برای موضوعات فرهنگی و اجتماعی، آموزش‌های عمومی، سلامت، اطلاع‌رسانی و مناسبت‌ها استفاده می‌شود.»

استقرار 31غرفه تره‌بار در مترو
  در بخش عرضه مایحتاج شهروندان در ایستگاه‌های زیرزمینی نیز بعد از توافق برای فعالیت غرفه‌های میادین میوه و تره بار شهر تهران در ایستگاه‌های منتخب مترو با هدف عرضه محصولات و کالاهای اساسی و موردنیاز مردم با قیمت مناسب و نازل، این بار قرار است فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم در ایستگاه‌های مترو فعالشوند.
عرضه محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم آن هم با قیمت مناسب و نازل و همچنین صرفه جویی در وقت مسافران، از جمله اهداف و دستاورد‌های مورد انتظار این طرح است. شایسته اصل درباره خبر مذاکره با فروشگاه های زنجیره‌ای برای فعالیت آنها در ایستگاه‌های منتخب مترو می‌گوید: «درتلاش هستیم تا از ظرفیت این فروشگاه‌ها در ایستگاه‌های مترو استفاده شود. فروشگاه شهروند که جزو خانواده شهرداری محسوب می‌شود، اولویت نخست شرکت متروی تهران در این طرح است. تعامل و مذاکره اولیه‌ با مدیرعامل شهروند انجام شده و امیدواریم که محصولات با قیمت‌ نازل‌ و با صرفه‌تر، در قالب «مترو مارکت» در اختیار شهروندان قرار گیرد.»
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تفاهمنامه این شرکت با سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران که چندی پیش به امضا رسیده بود، از استقرار غرفه‌های این سازمان در ایستگاه‌های منتخب مترو خبر می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند تا از این طریق بدون دخالت و اثرگذاری دلالان، مایحتاج عمومی مردم مستقیم و بدون واسطه به‌دست آنها برسد. شایسته اصل می‌گوید: «استقرار و عرضه ۳۱غرفه در ایستگاه‌های مترو با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار پیش‌بینی شده که درحال حاضر این غرفه‌ها مستقر شده‌اند. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با مدیریت سازمان میادین بتوانیم در تمامی ساعات فعالیت مترو، عرضه محصولات و مایحتاج عمومی را با قیمت نازل و فارغ از حضور دلالان به شهروندان ارائه کنیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید