• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161237
+
-

طارمی؛ آقای مؤثر

وقتی دروازه‌بان حریف از پنالتی‌های روی مهاجم ایرانی دفاع می‌کند

مهدی طارمی هفته پیش در برابر اتهام تمارض و شبیه‌سازی برای گرفتن پنالتی از خودش دفاع کرده و گفته بود تقصیر او نیست که مدافعان خطا می‌کنند و داوران پنالتی می‌گیرند و کمک‌داور ویدئویی هم آن را تأیید می‌کند. حالا یکی از دروازه‌بان‌های شاغل در لیگ برتر پرتغال در برابر این اتهامات از مهدی دفاع کرده. برونو وارلا، دروازه‌بان ویتوریا گیمارش کسی بود که طارمی در بازی با تیم او در هفته بیست‌و‌نهم، 2‌پنالتی گرفت که یکی از آنها گل شد. این دروازه‌بان می‌گوید: «من دیدارها را همیشه پس از رسیدن به خانه تحلیل می‌کنم. صحنه‌های بازی با پورتو را همان روز با مربی دروازه‌بانان بررسی کردم؛ به امید اینکه توپ را طارمی کنترل نکرده باشد. او اما قبل از رسیدن من به توپ، آن را کنترل کرد. من فرصت بازگشت به دروازه را داشتم، اما این کار را نکردم و بین جلو آمدن و بازگشتن مردد ماندم. در این شرایط تصمیم گرفتم جلو بیایم که پشیمان شدم و خطا کردم. درباره پنالتی نیمه دوم هم باید بگویم که اگر مهاجم ما اینگونه سرنگون می‌شد، به‌نظرم برای ما هم باید پنالتی اعلام می‌کردند. من این خطا را قبول دارم و به‌نظرم طارمی کارش را بسیار خوب انجام داد. نباید ریاکارانه صحبت کنیم. بازی‌های زیادی را از طارمی دیده بودم، اما در طول مسابقه تصمیمات دیگری گرفته می‌شود.»
از سویی، یک سایت پرتغالی به نام گل پوینت با ارائه آماری از مهاجم ایرانی پورتو تمجید و او را بالاتر از سایر بازیکنان لیگ توصیف کرده است. او که با پورتو و با کسب 91‌امتیاز، سی‌امین قهرمانی این تیم را در لیگ جشن گرفت، در این فصل 12بار پاس‌گل داد که پایین‌تر از رافا سیلوا (15‌پاس‌‌گل)، فابیو ویرا (14‌پاس‌گل) و پدرینیو (14‌پاس‌گل) و بالاتر از اوتاویو (11‌پاس‌‌گل) بود. مهدی از این بخش 10.2امتیاز دریافت کرد. در بخش گلزنی که شایستگی مهاجمان با چندین پارامتر سنجیده می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، نحوه استفاده از موقعیت گل است، طارمی امتیاز بالایی داشت. داروین نونیس از بنفیکا با 26‌گل‌زده برترین گلزن لیگ برتر پرتغال در این فصل بود اما مهدی طارمی در این بخش دارای بیشترین ارزش بود و با به ثمر رساندن 20‌گل باعث قهرمانی پورتو شد و به همین‌خاطر با 21.8‌امتیاز در رده اول این رده‌بندی قرار می‌گیرد تا داروین نونیس با 19‌امتیاز رتبه دوم را به‌خود اختصاص دهد. طارمی این فصل در 47‌بازی از رقابت‌های مختلف با به ثمر رساندن 24‌گل و ثبت 17‌پاس‌گل در میان بهترین مهاجمان اروپا قرار گرفت.
با انتخاب FIFA22، مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو به ترکیب منتخب این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال هم راه یافت. مهدی طارمی با 33تأثیرگذاری روی گل‌ها بالاتر از نونیس (30) و رافا سیلوا و ریکاردو هورتا (24) بر صدر جدول مؤثرترین بازیکنان لیگ تکیه زد. طارمی با پورتو ساعت 20:30فرداشب برای یک جام دیگر می‌جنگد و در فینال جام حذفی مقابل توندلا قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید