• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161234
+
-

پرشورها در آلمان هستند

اینتراخت با هواداران عجیبش اروپا را فتح کرد

پرشورها در آلمان هستند

پرشورترین هواداران این فصل فوتبال جهان به حق‌شان رسیدند. پرشوری هواداران اینتراخت در سنگ‌زدن به بازیکنان حریف و فحاشی خلاصه نمی‌شد. آنها با حضورشان در شهر بارسلون، ورزشگاه نوکمپ را به تسخیر خود درآوردند و سپس در لندن ورزشگاه این شهر را بیخ گوش هواداران وستهم اشغال کردند و در فینال هم با تیمی رقابت کردند که با وجود دراختیار‌داشتن تنها 6هزار سهمیه بلیت در شهر سویل برای بازی فینال لیگ اروپا، 100‌هزار تماشاگر به این شهر اسپانیایی گسیل داشته بود. همزمان با بازی فینال بین اینتراخت و رنجرز گلاسکو، دویچ‌پارک‌بانک اشتادیون که ورزشگاه اختصاصی فرانکفورت است، به‌معنای واقعی کلمه جای سوزن انداختن نداشت و مردم وجب به وجب چمن و پیست را هم به اشغال خود در‌آورده بودند. با تساوی یک-یک در وقت قانونی و پیروزی در ضربات پنالتی، اینتراخت فرانکفورت پس از 42سال در لیگ اروپا (جام یوفای سابق) به قهرمانی رسید.
  پسران کلازنر بدون شکست در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیدند که پس از چلسی و ویارئال، سومین تیم از این لحاظ محسوب می‌شوند.
  اینتراخت که در تابستان ۲۰۱۹ پس از شکست در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، بهترین گلزن خود یعنی لوکا یوویچ را با رقم 63میلیون یورو به رئال مادرید فروخته بود، در سومین فصل در حالی قهرمان همان تورنمنت شد که ارزش مجموع بازیکنان ثابت این تیم حدود ۴۵میلیون یورو بود.  باشگاه فرانکفورتی با قهرمانی در لیگ اروپا، بیش از 23‌میلیون یورو درآمد کسب کرد.
  ضدقهرمان فینال کسی نبود جز آرون رمزی معروف که به‌صورت قرضی از یوونتوس به گلاسکو منتقل شده بود. او در دقیقه117برای زدن پنالتی وارد زمین شد و پنالتی‌اش را دقایقی بعد از دست داد. رمزی معمولا هر بار گل می‌زد، یک فرد مشهور در جهان می‌مرد.
  اینتراخت برای دومین‌بار در تاریخ خود قهرمان لیگ اروپا (جام یوفا) شد. این تیم پیش از این در فصل 80-1979 قهرمان جام یوفا شده بود. در مجموع این سومین جام اروپایی فرانکفورتی‌ها با احتساب قهرمانی‌شان در جام اینترتوتوی سال‌1967 است. تیم آلمانی یک‌بار بوندس‌لیگا و 5بار جام حذفی آلمان را فتح کرده است.
  اینتراخت فرانکفورت با این قهرمانی فصل آینده به‌عنوان یکی از تیم‌های سیداولی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت. با توجه به قهرمانی اینتراخت در لیگ اروپا، عقاب‌ها مجوز حضور مستقیم در فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب کردند. با این حساب، ژرمن‌ها 5نماینده در لیگ قهرمانان خواهند داشت؛ اینتراخت فرانکفورت، بایرن مونیخ، دورتموند، بایرلورکوزن و لایپزیش. اونیون برلین و فرایبورگ در لیگ اروپا و باشگاه کلن در لیگ کنفرانس اروپا حضور پیدا خواهند کرد.
  رنجرز برای دومین‌بار در فینال تورنمنت درجه دوم یوفا مغلوب شد. این تیم فصل 08-2007 به فینال جام یوفا رسیده بود که آنجا هم مغلوب شده بود. در مجموع نماینده اسکاتلند در 6‌فینال رقابت‌های اروپایی حضور داشته (3‌بار در جام در جام اروپا، یک‌بار در جام یوفا، یک‌بار در لیگ اروپا و یک‌بار هم در سوپرجام اروپا) که به غیر از فینال جام در جام در فصل 72-1971همه آنها را باخته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید