• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161236
+
-

بقای باثبات‌ترین تیم

هواداران اورتون پس از کام‌بک این تیم از شکست 2بر صفر و درحالی‌که در دقیقه85با گل کالورت لوین 3بر 2پیش افتاده بودند، به زمین ریختند تا جشن بقا در لیگ برتر برپا کنند اما خیلی زود مجبور شدند برای ادامه بازی و 3بر صفر بازنده نشدن به‌خاطر قوانین انضباطی چمن ورزشگاه مرسی‌ساید را ترک کنند و منتظر سوت پایان بازی بمانند. پس از قطعی شدن ابقا در لیگ برتر همگی به زمین ریختند و طوری شادی کردند انگار قهرمان لیگ شده‌اند. اورتون دارای طولانی‌ترین روند حضور در لیگ سطح اول فوتبال انگلیس است و 68سال است که سقوط نکرده.
اورتون با این پیروزی ۳۹‌امتیازی شد و در رده شانزدهم قرار گرفت. پالاس نیز با این شکست ۴۵‌امتیازی و در رده سیزدهم جای گرفت. در دیدار همزمان استیون جرارد با استون‌ویلا توانست به بقای دوستش روی نیمکت اورتون – فرانک لمپارد- کمک کند. او برنلی را یک-یک متوقف کرد و اگر همین نتیجه را در بازی فردا مقابل منچسترسیتی تکرار کند، به باشگاه محبوبش – لیورپول- هم کمک می‌کند قهرمان لیگ شود. او این لطف را در حق دشمن دیرینه لیورپول یعنی اورتون کرده و حالا نوبت لطف به باشگاه محبوبش است. جنگ بقا بین 3‌هافبک تراز اول نسل قبلی فوتبال در لیگ برتر بود؛ پاتریک ویرا به‌عنوان سرمربی کریستال‌پالاس، لمپارد و جرارد. لمپارد که تیم بحران‌زده رافا بنیتس را تحویل گرفته بود، در اورتون نیمی از بازی‌ها را باخت؛ 20بازی، 8برد، 10شکست و 2‌تساوی. او جمعه شب پیروزی بر کریستال‌پالاس را یکی از بهترین شب‌های عمرش خواند.

بارسای بدهکار ثروتمندترین باشگاه
باشگاه بارسلونا با وجود بدهی‌های زیاد و از دست دادن مسی از نظر مجله اقتصادی فوربز باارزش‌ترین باشگاه فوتبال در جهان شناخته شد، بالاتر از رئال‌مادرید و باشگاه‌های ثروتمند نفتی یا انگلیسی. در رده‌بندی گران‌قیمت‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان از نظر فوربز، 2‌باشگاه ثروتمند نفتی که پول خارجی از فوتبال به باشگاه خود تزریق می‌کنند یعنی منچسترسیتی انگلیس و پاری‌سن‌ژرمن فرانسه نیز جایگاهی در جمع 5 تیم گران‌قیمت ندارند. در جمع 10‌تیم اول این رده‌بندی، 6‌تیم انگلیسی هستند. 
اسامی 10تیم گران‌قیمت فوتبال باشگاهی جهان:

این خبر را به اشتراک بگذارید