• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161217
+
-

همکاری شهرداری و اوقاف در طرح جهاد مسکن

درشهر
همکاری شهرداری و اوقاف در طرح جهاد مسکن

از سال گذشته شهرداری تهران اقداماتی برای کمک به رفع مشکل مسکن در پایتخت را آغاز کرده است که بخش مهمی از آن، شامل توافقاتی با ارگان‌‌های موثر در بازار مسکن بود.به‌گزارش همشهری، در نشست شهردار تهران با سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف، زمینه‌های همکاری 2نهاد درمورد پروژه‌های مشارکتی در حوزه‌هایی مانند طرح جهاد مسکن مطرح و بررسی شد. در این جلسه که با حضور تعدادی از معاونان هر دو دستگاه شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، درباره موضوعاتی ازجمله زمین‌ها و اسناد اوقافی موجود در پایتخت، ایجاد سرانه‌های خدماتی پیرامون زمین‌های اوقافی، رفع برخی از گره‌های پایتخت با مشارکت هر دو دستگاه، احداث پارکینگ عمومی و رسیدگی به بافت فرسوده بازار تهران بحث و تبادل‌نظر شد. از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه، پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای حل مسائل بین 2نهاد بود.
همچنین جلسه بررسی سازوکار کاهش فرایند صدور پروانه روز پنجشنبه با حضور شهردار تهران برگزار شد. در این جلسه درباره موضوعاتی ازجمله پیگیری اصلاح قوانین و مقررات، هوشمند‌سازی‌ فرایندهای صدور پروانه و گواهی، توسعه و بهبود ارائه خدمات غیرحضوری، ایجاد مرکز رصد و پایش مستمر بحث و تبادل‌نظر شد. در ادامه بررسی سازوکار کاهش فرایند صدور پروانه، حذف فرایندهای موازی، اصلاح فرایند رسیدگی پرونده‌ها در ارتباط با فضای سبز، اصلاح فرایند رسیدگی پرونده‌ها در سازمان آتش‌نشانی و اصلاح فرایند بررسی نماهای شهری مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار سفیر ایران در قطر با زاکانی
حمیدرضا دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر، با حضور در ساختمان شهرداری تهران با شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه که صبح پنجشنبه برگزار شد، پیرامون موضوعاتی ازجمله کشاورزی، توسعه حمل‌ونقل عمومی، اعزام هیأت‌های فنی به 2کشور ایران و قطر، توسعه و ایجاد دهکده گردشگری، سرمایه‌گذاری با تضمین برگشت سرمایه و استمرار پیوستگی بین 2کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد. همچنین در این جلسه درباره اقدام‌های مشترک در زمینه برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و همکاری مشترک تهران و دوحه گفت‌وگو شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید