• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161204
+
-

پشت خط‌زن/دستپاچگی بی‌دلیل

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

دستپاچگی بی‌دلیل
وزارت ورزش هنوز خبر رسمی مبنی بر کنار رفتن محمد داورزنی‌، رئیس فدراسیون والیبال را اعلام نکرده اما این شایعه که وزارتخانه حکم سرپرستی فدراسیون را به نام یکی از کارمندان زیرمجموعه‌اش صادر کرده، عده‌ای را دستپاچه کرده است‌. آنها از هر در و دستگیره‌ای برای نزدیک شدن به وزیر استفاده‌ می‌کنند و حتی گفته می‌شود بعضی از سیاسیون را واسطه کرده‌اند تا مانع رفتن داورزنی شوند. آیا آنها نگران سرنوشت والیبال کشور هستند یا منافعی دارند که با رفتن داورزنی به خطر می‌افتد؟ در این میان عده‌ای هم می‌گویند اگر قرار به تغییر مدیریت این فدراسیون است، باید مدیری بیاید که والیبالی باشد حالا بماند که در این سال‌ها والیبال مدیری تربیت نکرده است

هیاهوی بسیار برای هیچ
شهداب یزد به تیم سانتوری ژاپن باخت و نتوانست به فینال جام باشگاه‌های آسیا برسد. ژاپنی‌ها در این بازی فقط به غول روسشان، موزرسکی متکی نبودند و با تاکتیک تیمی و تنوع در حملات، تیم پرستاره شهداب را کلافه کردند. شهدابی‌ها انگار از پیش باخته بودند. آنها سیمون کوبایی و کاپیتان تیم ملی کانادا را برای دکور آورده بودند؟ کار تیم پیکان هم در مرحله‌ نیمه‌نهایی مقابل تیم بدون ستاره قزاق‌ها گره خورد و سعید معروف بود که با انگابت شعبده‌بازی راه انداخت و‌گرنه میلیاردها پول خودروسازان هم مانند شهداب به هدر می‌رفت. واقعا این همه خرج برای چه بود؟ بازیکنان خسته اروپایی پولشان را گرفتند اما این جام برای والیبال ما سودی داشت؟

مسئولیت‌ها در ‌شأن افراد باشد
5ایرانی در کمیته کنترل مسابقات باشگاه‌های آسیا فعالیت کردند. محمود افشاردوست، فرهاد شاهمیری، امیرطلوع‌کیان، مهندس افجه‌ای و سارا حسابی در کمیته‌های مختلف حضور داشتند. نکته عجیب، مسئولیتی بود که به‌عهده مسعود یزدان‌پناه گذاشته شد. او مسئول اسکان میهمانان خارجی بود که سنخیتی با توانمندی‌هایش نداشت. او عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا، مسئول ویدئوچک فدراسیون جهانی و رئیس مسابقات آسیای مرکزی است و لیسانس هتلداری هم ندارد. برخوردها باید در ‌شأن افرادی باشد که منصب و کرسی بین‌المللی دارند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید