• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161201
+
-

عبور از تونل تاریخ

استقلال از تونل آلومینیومی عبور کرد اما از سد آلومینیوم عبور نکرد. سپاهان اما خوب برد و پرسپولیس هم از سفر سنگ، سالم برگشت

عبور از تونل تاریخ

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که در بازی‌های 2 تیم پرسپولیس و استقلال هیچ گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. با این حال پرسپولیس ممکن است با حکم کمیته انضباطی 3امتیاز بگیرد و از دست سپاهان تا حدودی رها شود. در انتهای جدول هم هر 3تیم شکست خوردند و انگار قرار است با همین فرمان تا پایان مسابقات پیش بروند.

   نوزدهمین کلین‌شیت استقلال
استقلال در اولین مسابقه‌اش بعد از مسجل شدن قهرمانی، با تونل افتخار بازیکنان آلومینیوم مواجه شد و این اتفاق زیبا برای دومین بار در فوتبال ایران رخ داد. 2سال قبل در روزهای پایانی لیگ نوزدهم و در حالی که قهرمانی پرسپولیس 4هفته زودتر قطعی شده بود، تیم ذوب‌آهن قصد داشت این تونل افتخار را برای اولین بار در فوتبال ایران در بازی با پرسپولیس اجرا کند اما تنش‌های موجود بین پرسپولیس و اصفهانی‌ها باعث شد اهالی اصفهان این اجازه را به تیم شهرشان ندهند. 2 هفته بعد اما، بازیکنان سایپا بدون اینکه لازم باشد از کسی اجازه بگیرند این مراسم را در آخرین هفته لیگ برای سرخپوشان اجرا کردند و به این ترتیب اولین تونل افتخار در تاریخ لیگ برتر ایران شکل گرفت. امسال هم قهرمانی زودهنگام استقلال این فرصت را به حریفان آینده‌اش داد تا توانایی خود را در اجرای این مراسم نشان دهند. تا اینجا آلومینیوم این تونل را برای تیم سابق سرمربی‌اش تشکیل داده و باید دید در 2هفته باقیمانده این اتفاق تکرار خواهد شد یا نه.

  تراکتورسازی سنگریز
اما درست در همان روزی که اراکی‌ها برای استقلال تونل افتخار تشکیل دادند، تبریزیی‌ها هم برای پرسپولیس تونل مرگ ساخته بودند. هواداران تراکتور پنجشنبه‌شب در تبریز همه را از بازگشت تماشاگر به ورزشگاه‌ها پشیمان کردند و اتفاقی را رقم زدند که دل همه برای کرونا و ورزشگاه‌های خالی تنگ شد. اتفاقات ابتدای نیمه دوم و حرکات اشتباه امید عالیشاه باعث می‌شود دلیل عصبانیت تراکتوری‌ها در دقایق بعدی را کمی متوجه شویم. اما دلیل پرخاش و سنگ‌پرانی آنها از همان ابتدای بازی و همین‌طور اتفاقات عجیبی که روی سکوها برای سرمربی سابق تراکتور -یحیی گل‌محمدی- رخ داد اصلا قابل فهم نیست؛ مثل خیلی از اتفاقات عجیبی که از زمان لیگ برتری شدن تراکتور در این باشگاه و بازی‌های این تیم رخ داده است. نتیجه بازی تراکتور-پرسپولیس که فقط برای رقابت نایب‌قهرمانی پرسپولیس و سپاهان مهم است احتمالا در طول این هفته توسط کمیته انضباطی اعلام خواهد شد.

  دهمین برد قاطع سپاهان
در روز گل نزدن استقلال و پرسپولیس، این سپاهان بود که بیشتر از هر تیم دیگری گل زد و به یک برد قاطع دیگر در این فصل رسید. تیم نویدکیا 3گل به قعرنشین جدول زد و این دهمین برد سپاهان با اختلاف 2گل یا بیشتر بود. اتفاقی که برای پرسپولیس 7بار و برای استقلال فقط 4بار رخ داده است. در رقابت برای کسب رتبه چهارم نیز این هفته هر 3تیم فولاد، گل‌گهر و مس پیروز شدند تا کورس آنها همچنان تا هفته آخر ادامه داشته باشد.

   بقای نفت مقابل نفت؟
اما در انتهای جدول هر 3تیم نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی و پدیده باز هم شکست خوردند و اختلاف امتیازات‌شان دست‌نخورده باقی ماند. فجر میزبان ذوب‌آهن بود و با توجه به سختی 2بازی باقیمانده، این آخرین امید شیرازی‌ها برای کسب پیروزی به نظر می‌رسید. با این حال آنها باز هم امتیازی نگرفتند و برای بیست‌وسومین هفته متوالی در کسب پیروزی ناکام ماندند. نفت مسجدسلیمان هم در زمین گل‌گهر با 2پاس گل از بهترین بازیکن لیگ -سعید صادقی- شکست خورد اما با توجه به اینکه 3امتیاز بیشتر از فجر و 4امتیاز بیشتر از پدیده دارد، احتمال بقایش در لیگ خیلی بالاتر از 2تیم دیگر است. نفت مسجدسلیمان هفته آینده میزبان نفت آبادان است و اصلا بعید نیست که در همان بازی ماندنش را در لیگ برتر قطعی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید