• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161184
+
-

با مردم/برای کنترل بازار کاغذ تمهیدی بیندیشند

در شرایط اقتصادی فعلی و در گیرودار مسائل مربوط به کالاهای اساسی و ارز ترجیحی و غیره توجه به کالاهایی مانند کاغذ به حاشیه رفته است درحالی‌که کاغذ جزو واجبات جامعه ایرانی و اسلامی ماست و اشاعه فرهنگمان نیازمند چاپ کتاب و نشر آن است. جا دارد مسئولان پیش از اینکه دیر شود راهکاری برای ارزان‌تر شدن کاغذ پیدا کنند و مدیریت بازار را به‌دست بگیرند تا دست سودجویان قطع شود.
کلباسی از تهران

ساعت حرکت قطارهای تهران- ساری با توجه به فصل تنظیم شود
قطار تهران به ساری در نیمسال اول در ساعت 7بامداد به سمت ساری حرکت می‌کند اما در نیمسال دوم به جای آنکه ساعت اندکی جلوتر برود تا در تاریکی هوا مشکلات کمتری برای رسیدن به ایستگاه ایجاد شود، ساعت حرکت قطار از تهران به سمت ساری 5و 50دقیقه بامداد است. درحالی‌که همه جا برای تنظیم حرکت، فصل و ساعت را دقیق درنظر می‌گیرند.
توکلی شهمیرزادی از قائمشهر

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان را زودتر بدهند
حضوری به سازمان تأمین اجتماعی که در چند قدمی خانه‌مان است مراجعه کردم تا در مورد زمان پرداخت مابه‌التفاوت‌ها سؤال کنم. آنجا به من گفتند گویا فعلا خبری از این پرداخت نیست. سؤال این است که با حقوق سال 1400و تورم دو برابری چگونه در سال 1401زندگی کنیم؟
خوش‌بین از تهران 

پیامک
در اجرای حکم‌های جدید کارمندان و بازنشستگان تعلل نشود
ماه دوم سال به پایان رسیده است و همچنان با رقم پارسال دریافتی داریم. واقعا گیج شده‌ایم که چه کنیم. به‌عنوان بازنشسته حقوق 1400را می‌گیرم و پسرم هم تاکنون فقط علی‌الحساب دریافت کرده است. نمی‌دانیم چگونه برنامه‌ریزی کنیم و با این ارقام فعلی چه اهدافی را می‌توانیم به انجام برسانیم. مثلا آیا می‌توانیم رقمی به اجاره خانه بیفزاییم. همه اینها در گروی احکام جدید و روشن شدن تکلیف دریافتی نهایی من و پسرم است تا بتوانیم خانواده 5نفره‌مان را مدیریت کنیم.
جنانی از قم

طرح‌های حمایت از فرزندآوری مستمر باشد
وقتی زوج‌ها اطمینان حاصل کنند که ثبات اقتصادی هست و طرح ملی حمایت از فرزندآوری کافی و مستمر است و روند زندگی و اقتصادشان را در مضیقه قرار نمی‌دهد اگر خودشان عذرهای دیگری نداشته باشند، قطعا در این راه خیر و رحمت و پرافتخار ترغیب خواهند شد.
ذاکری از تهران

برای جداسازی یارانه زوج‌های جوان از خانواده پدری فکری بکنند
به‌عنوان دختر تحت تکلف پدر، یارانه‌ام به‌حساب پدرم ریخته می‌شد. پس از ازدواجم در سال 99هم این روال ادامه دارد. آیا تمهیدی برای جداسازی یارانه متاهلان جدید از خانواده‌ها دیده نشده است. با شماره‌ای که از سازمان هدفمندی داشتم تماس گرفتم گفتند کافیست یارانه‌تان را از پدرتان بگیرید! شرعا معلوم نیست که بعد از ازدواج همچنان مشمول دریافت یارانه‌ام یا خیر در ثانی چگونه به خانواده‌ام چنین چیزی را بگویم. اگر سازو کار این موضوع خودکار و قانونی باشد بهتر نیست؟
سیدپور از فراهان

پیام
واحدهای متخلف علاوه بر جریمه پلمب هم بشوند
اعمال جریمه برای واحدهای متخلف که کالاها را به چند برابر قیمت می‌فروشند یا کم‌فروشی می‌کنند به اندازه کافی بازدارنده نیست و بهتر است علاوه بر این کار کالاهای آن واحد صنفی را مصادره کرده و بین نیازمندان توزیع کنند و در واحد متخلف را نیز پلمب کنند. اگر چند مورد اینگونه اجرایی شود شاید دیگر کمتر فروشگاه و مغازه‌ای جرأت کند کم‌فروشی و گرانفروشی کند.
راحج پور از تاکستان قزوین

ناوگان ریلی در مسیر مشهد به شهرهای مختلف نوسازی شود
قطارهای مشهد به شهرهای مختلف به‌خصوص در مسیر شهرهای شمالی که مدام در معرض رطوبت قرار می‌گیرند بسیار فرسوده شده است. تقریبا اکثر قطارها در سرمایش و گرمایش مشکل دارند. چه زمانی قرار است این ناوگان نوسازی شود؟
عباس از کرج

پس از جدایی یارانه ندارم 
پس از جدایی از همسرم به‌رغم اعلام تفکیک یارانه به ستاد مربوطه و با گذشت چند سال هیچ دریافتی نداشته‌ام. کارمند و مستأجرم و نیازمند یارانه. چه باید بکنم که از سال 92یارانه نگرفته‌ام.
ایرانی از تهران 

افراد متمول یارانه‌بگیر خودشان انصراف دهند
برخی افراد یارانه‌بگیر واقعا استحقاق دریافت یارانه ندارند و قبل از آنکه مسئولان آنها را شناسایی کرده و یارانه‌شان را قطع کند جا دارد آنها خودشان داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند که این کار به عدالت و انصاف نزدیک‌تر است.
محمدی از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید