• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161183
+
-

کوتاه از حادثه/مرگ 2قاچاقچی به ضرب گلوله پلیس

تعقیب و گریز پلیس و قاچاقچیان مسلح در شهرستان داراب با کشته‌شدن 2قاچاقچی و کشف 23کیلو مخدر شیشه از آنها پایان یافت.
به گزارش همشهری، ظهر دیروز مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان داراب در استان فارس در جریان اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که اعضای یک باند قاچاق شیشه با یک محموله بزرگ قصد ورود به این شهر را دارند. مأموران که موفق شده بودند مشخصات خودروی قاچاقچیان و زمان حرکت آنها به‌سوی داراب را به‌دست آورند، به کمین آنها نشستند و به محض مشاهده خودروی پژو‌405 قاچاقچیان، به راننده دستور ایست دادند. راننده اما به سرعت خودرو افزود و قصد فرار داشت که عملیات تعقیب آنها آغاز شد و در همین هنگام قاچاقچیان مسلح برای فرار از دست پلیس اقدام به تیراندازی به‌سوی خودروی آنها کردند. مأموران با دیدن این صحنه شروع به تیراندازی به سمت قاچاقچیان کردند که در جریان این درگیری مسلحانه، خودروی پژو‌405 متوقف شد و یکی از قاچاقچیان بلافاصله از آن پیاده شد‌ و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه توانست از دست مأموران فرار کند. به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، وقتی مأموران به‌خودروی پژو نزدیک شدند، دریافتند که 2نفر از قاچاقچیان هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته‌ شده‌‌اند. وی ادامه داد: در بازرسی خودروی پژو ۲۳کیلو مخدر شیشه و یک اسلحه جنگی و مقادیری مهمات کشف شد. این در حالی بود که در جریان این عملیات یک دستگاه خودرو سواری پژو‌۴۰۵ دیگر نیز با ۳سرنشین که اسکورت و پشتیبانی محموله قاچاق بودند، توقیف و سرنشینان آن نیز دستگیر شدند. براساس این گزارش، تحقیقات برای دستگیری قاچاقچی فراری ادامه دارد.


مرگ  اسرارآمیز پیرمرد تنها 
به‌دنبال مرگ مرموز پیرمردی در تهران، مردی جوان که برای پرستاری از او استخدام شده بود تحت تعقیب قرار گرفت.
به گزارش همشهری، چند روز قبل خانواده مردی سالخورده راهی دادسرای جنایی تهران شدند و به بازپرس اعلام کردند که پدرشان به قتل رسیده است. یکی از پسرهای این مرد به قاضی مصطفی واحدی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران گفت: پدرمان تنها زندگی می‌کرد و چون ما فرزندانش مشغله‌های کاری داشتیم تصمیم گرفتیم به یک شرکت خدماتی معتبر مراجعه و فردی را برای نگهداری از او استخدام کنیم. وی ادامه داد: پدرمان مشکل خاصی نداشت اما چون تنها بود و باید سر وقت داروهایش را مصرف می‌کرد، به نتیجه رسیدیم بهتر است فردی به‌صورت شبانه‌روزی برای انجام امور خانه و دادن داروهایش سروقت استخدام شود که پس از پرس‌وجو و تحقیق فراوان مردی که سال‌ها در یک شرکت خدماتی معتبر کار می‌کرد برای پرستاری و انجام امور کارهای پدرم استخدام شد اما او پدرم را به کام مرگ فرستاد. وی گفت: پس از استخدام این مرد، پدرم حالش بدتر شد به حدی که همسایه‌ها به من زنگ زدند و گفتند پدرتان حالش خوب نیست. آنها مدعی بودند که احتمالا مردی که به تازگی استخدام شده به پدرم داروی خواب‌آور می‌دهد چرا که او بارها در کوچه تعادلش را از دست داده و به زمین خورده است. آنها می‌گفتند که پدرم همیشه سرحال بوده اما اکنون حالش خوب نیست. پس از تماس همسایه‌ها با مردی که از پدرم مراقبت می‌کرد تماس گرفتم و او مدعی شد که داروهای پدرم را سر وقت به او می‌دهد اما به‌نظر می‌رسید پدرم حالش خوب نیست. پس از آن، به خانه پدرم رفتم و متوجه شدم که از هوش رفته و حالش خوب نیست. فورا او را به بیمارستان انتقال دادم اما پدرم به کما رفت و پس از مدتی فوت شد. پس از بستری شدن پدرم، مردی که از او مراقبت می‌کرد فراری شد و پزشکان نیز اعلام کردند علت مرگ پدرم مسمومیت با مواد‌مخدر شیشه بوده است. درصورتی که پدرم حتی سیگار هم نمی‌کشید. ما احتمال می‌دهیم که پرستار خانگی، ‌مواد‌مخدر شیشه را داخل کپسول‌های پدرم می‌ریخته و به او می‌داده تا عمدا وی را به کام مرگ بفرستد اما از انگیزه‌اش بی‌خبر هستیم. با شکایت این خانواده مدیردفتر خدماتی به دادسرا احضار شد و گفت تا به حال چنین مشکلی نداشته است. وی گفت: مردی که از او شکایت شده از کارمندان شرکت بود که حدود 5سالی می‌شد با ما کار می‌کرد و مشکل خاصی نداشت اما چند وقت قبل تسویه حساب کرد و رفت. هم‌اکنون این مرد که فراری شده تحت تعقیب قرار گرفته تا با تحقیق از وی اسرار مرگ پیرمرد تنها رازگشایی شود.


معمای دلارهای تقلبی در گاوصندوق مرد پولدار 
«تمام دلارهایی که داخل گاوصندوقم بود به سرقت رفته و سارق به جای آن دلارهای تقلبی گذاشته است.» این اظهارات مرد ثروتمندی است که با حضور در دادسرای تهران از 2سرایدارش به اتهام سرقت شکایت کرد.
به گزارش همشهری، صبح دیروز صاحب یک خانه ویلایی در شمال تهران راهی دادسرای ویژه سرقت شد و با شکایت از سرایدار قبلی و جدید خود، مدعی شد که آنها دلارهایش را دزدیده‌اند. وی به بازپرس پرونده گفت: چند ماه قبل به صرافی رفتم و بخشی از سرمایه‌ام را تبدیل به دلار کردم. من سال‌هاست که از یک صرافی متعبر دلار می‌خرم و بعد از آخرین خرید، دلارها را داخل گاوصندوق گذاشتم. آخرین بار پسرم قصد رفتن به سفر خارجی را داشت که بخشی از دلارها را در اختیار او قرار دادم اما وقتی بازگشت متوجه شدم که در کشور خارجی دچار دردسر بزرگی شده است. پسرم می‌گفت که دلارهایی که به او داده بودم تقلبی بوده و برایش دردسر به‌وجود آمده است. من که باورم نمی‌شد به سراغ دلارهای دیگر رفتم و متوجه شدم همه آنها تقلبی هستند. درصورتی که شک ندارم زمانی که دلارها را از صرافی خریدم تمام آنها اصل بودند. در این چند روز خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که فردی آشنا تمام دلارهای موجود در گاوصندوق را سرقت کرده و برای ردگم‌کنی به جای آن دلار تقلبی گذاشته است. وی ادامه داد: من به سرایدار قبلی خانه‌ام که کلیدهای خانه را داشت و وقتی من سرکار بودم تمام خانه‌ام را نظافت می‌کرد مشکوک هستم. او چند وقت قبل تسویه حساب کرد و رفت و همین باعث شک من به او شده است. از سوی دیگر ممکن است کار سرایدار جدیدی که به تازگی استخدام شده هم باشد، چون او هم کلید خانه‌ام را دارد. با این شکایت، هر دو سرایدار به دادسرا احضار شدند تا معمای سرقت‌ دلارهای مرد تاجر رازگشایی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید