• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161150
+
-

اصفهان به شبکه جهانی شهرهای پایدار پیوست

تفاهمنامه همکاری دوجانبه در راستای تحقق شهر پایدار بین شهرداری اصفهان و بنیاد جهانی انرژی به امضا رسید و به‌موجب این تفاهمنامه، اصفهان به‌عنوان نخستین شهر کشور، به شبکه جهانی شهرهای پایدار پیوست. به گزارش همشهری، شهردار اصفهان در نشست امضای تفاهمنامه گفت که براساس شعار مدیریت شهری «اصفهان من، شهر زندگی» توجه به شاخص‌هایی همچون پایداری و هوشمندی شهر در دستور کار قرار دارد. به‌گفته علی قاسم‌زاده، پس از پیگیری مذاکرات دوجانبه درخصوص توسعه شهر پایدار، هوشمند و تأمین منافع متقابل بین بنیاد جهانی انرژی و شهرداری اصفهان، در مورد راه‌هایی برای همکاری در جهت عملیاتی‌کردن مفاهیم شهر پایدار توافق شد. او تأکید کرد: «از مفاد این توافق می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های شهری، طبقه‌بندی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مطابق با شاخص‌ها و معیارهای شهرهای پایدار و هوشمند سازمان ملل متحد، ارزیابی گام‌به‌گام داده‌های استخراج‌شده و تهیه گزارش براساس تجزیه‌وتحلیل داده‌ها دست‌یافت.»

ایجاد زمینه برای مشارکت و سرمایه‌گذاری
محمد نور‌صالحی، رئیس شورای شهر اصفهان هم با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری اصفهان در ارتقای زیرساخت‌ها و حرکت به سمت پایداری و هوشمندسازی اهتمام ویژه‌ای دارند، گفت: «مدیریت شهری، آماده ایجاد بسترهایی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولیدات مرتبط با پایداری و هوشمندی شهر و ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه جهانی انرژی در اصفهان است‌.‌»

 اجرای سیستم ساختمان پایدار براساس شاخص‌های بین‌المللی
وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان هم با اشاره به اهداف شهرهای پایدار عنوان کرد: کاهش میزان مصرف منابع طبیعی و انرژی تجدیدناپذیر، کاهش اثرات زیست‌محیطی، بهبود استانداردها و افزایش کیفیت زندگی و... اهداف پایداری شهرها‌ست که براساس این تفاهمنامه برای تحقق آنها تلاش می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید