• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161104
+
-

آماربازی

622
طلسم گل نزدن تیم پیکان بالاخره در هفته بیست‌وهفتم شکسته شد و این تیم بعد از 622دقیقه به گل رسید. شاگردان مجتبی حسینی آخرین بار در هفته بیستم و در مصاف با فجرسپاسی موفق به گلزنی شدند که آن مسابقه با نتیجه مساوی 1-1به پایان رسید. جالب اینکه بعد از آن مسابقه، هر دو تیم طلسم شدند و طی 6هفته بعدی فجرسپاسی فقط یک گل زد و پیکان صفر گل! پیکانی‌ها بالاخره این هفته مقابل یک قعرنشین دیگر یعنی پدیده به گل رسیدند تا طلسم گل نزدن آنها بعد از 622 دقیقه باطل شود. رکورد طولانی‌ترین دقایق گل نزدن در لیگ جاری متعلق به آلومینیوم اراک است که در مقطعی از فصل 629دقیقه را بدون گلزنی سپری کرد. پیکان فقط 7دقیقه تا رسیدن به این رکورد فاصله داشت.

22
فجرسپاسی که طی 7مسابقه اخیرش فقط یک‌بار گل زده، این هفته هم در گلزنی و کسب امتیاز ناکام ماند تا یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود. حسرت شیرازی‌ها برای کسب پیروزی در لیگ برتر این هفته به 22بازی رسید که در نوع خودش رکورد جالب‌توجهی است. فجرسپاسی که امسال بعد از مدت‌ها به لیگ برتر بازگشته در 5 هفته ابتدایی به 2پیروزی مقابل نفت آبادان و پیکان رسید اما بعد از آن دیگر رنگ پیروزی را ندید و 22هفته متوالی را در حسرت برد سپری کرد. دومین رکورد این فصل در این زمینه متعلق به پدیده مشهد است که نخستین پیروزی‌اش را در هفته هجدهم کسب کرد و پیش از آن 17بازی بدون برد داشت.

662
رکورد 662 دقیقه‌ای استقلال در بسته نگه داشتن دروازه، به‌عنوان بهترین رکورد این فصل ثبت شد و دیگر هیچ تیمی در این فصل شرایط رسیدن به این رکورد را نخواهد داشت. تیم فرهاد مجیدی از هفته هفتم تا سیزدهم 662دقیقه را بدون گل خوردن سپری کرد تا اینکه بالاخره در وقت‌های تلف‌شده بازی با آلومینیوم در شهر اراک تسلیم شد. دومین رکورد برتر این فصل متعلق به گل‌گهر است که 574 دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. هم‌اکنون طولانی‌ترین دقایق گل نخوردن را تراکتور و ذوب‌آهن دارند که از آخرین گل خورده‌‌شان به‌ترتیب 130و 123دقیقه گذشته است. با توجه به اینکه برای هر تیم فقط 270 دقیقه تا پایان لیگ مانده، دیگر هیچ تیمی به رکوردهای استقلال و گل‌گهر نخواهد رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید