• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161007
+
-

تا فینال خبری نیست

مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا از امروز حساس‌تر می‌شود اما تا فینال احتمالی پیکان و شهداب، بازی‌های چندان جذابی در کار نخواهد بود

تا فینال خبری نیست

جام باشگاه‌های والیبال آسیا به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده اما هنوز بازی‌ها برای نمایندگان ایران سخت نشده است. نمایندگان ایران یعنی پیکان و شهداب به‌عنوان صدرنشین به یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند. شهدابی‌ها با پیروزی مقابل اربیل عراق، الریان قطر و تاراز قزاقستان صدرنشین شدند. پیکان هم با شکست دادن تیم‌های گاز جنوبی عراق، سانتوری سانبردز ژاپن و ناخون‌ راتچاسیمای تایلند به‌عنوان تیم اول گروهش به دور بعد رفت. تنها بازی جذاب پیکان مقابل نماینده ژاپن برگزار شد که نماینده ایران حتی ست اول بازی را هم از دست داد. با ستاره‌هایی که الریان دارد به‌نظر می‌رسید بازی شهداب مقابل این تیم تماشایی باشد اما تماشاگران بازی دلچسبی را ندیدند. با اینکه پیکان در بازی با نماینده تایلند هم یک ست از دست داد اما تنها ست از دست داده شهداب در بازی با تاراز بود.
از روز اول مشخص بود که پیکان و شهداب فینالیست‌های جام هستند. نه‌تنها میزبانی ایران در این مسابقات، شانس قهرمانی را به یکی از این دوتیم می‌دهد بلکه کیفیت بازیکنان و بازی‌های این دو تیم هم یک سروگردن بالاتر از بقیه حریفان است. پیکان با نیمیر عبدالعزیز و اروین انگابت در جام حاضر شده است. شهداب هم با سیمون، ژاورونوک و جان‌گردن پرین. البته در نبود این ستاره‌ها هم وضعیت تیم‌های ایرانی بهتر از مهمانان است. بعد از شهداب و پیکان تنها تیمی که سطح بالایی دارد، سانتوری است. این تیم ژاپنی شاید بازیکنانی در حد ستاره‌های موقتی تیم‌های ایرانی نداشته باشد اما در ترکیبش بازیکن ملی‌پوش دارد و از نظر بازی تیمی هم تیم کاملی نشان داده است. در لیست اولیه‌ای که تیم سانتوری برای حضور در جام اعلام کرد، اسم نیشیدا هم دیده می‌شد. در مرحله مقدماتی این بازیکن همراه سانتوری نبود اما این احتمال وجود دارد که بعد از سخت‌ شدن بازی‌ها بشود او را در سالن 12‌هزار نفری آزادی دید. اگر این اتفاق بیفتد کار برای شهداب سخت می‌شود. اگر معجزه‌ای اتفاق نیفتد، شهداب امروز گاز جنوبی را شکست می‌دهد و در مرحله‌ نیمه‌نهایی با برنده بازی سانتوری و الریان بازی می‌کند. تیم قطری هر چند ستاره کم ندارد اما از نظر تیمی، بازی‌های قابل‌قبولی ارائه نکرده است. در این شرایط بالاترین شانس صعود را سانتوری دارد.
مسیر پیکان تا رسیدن به فینال از مسیر شهداب هم هموارتر است. پیکانی‌ها امروز با اربیل عراق بازی می‌‌کنند و در نیمه‌نهایی هم باید با برنده تاراز و راتچاسیمای روبه‌رو شوند. هر چند دیدار نمایندگان قزاقستان و تایلند جذابیت‌های خودش را دارد و هر دوی آنها برای رسیدن به نیمه‌نهایی کار سختی دارند چرا که تقریبا هم‌سطح هستند اما هیچ‌یک از آنها نمی‌تواند حریف قدری برای پیکان باشد و این تیم را به دردسر بیندازد.
بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی پنجشنبه و فینال جمعه برگزار می‌شود. پیش‌بینی این است که جمعه پیکان و شهداب فینال را برگزار می‌کنند. تا به امروز پیکان تیم سرحال‌تری نشان داده است. هم نیمیر و هم انگابت از خارجی‌های شهداب بهتر بوده‌اند. حضور سعید معروف در تیم پیکان هم کفه ترازو را به نفع این تیم سنگین‌تر کرده است. اما با اضافه شدن سیمون به شهداب به‌نظر می‌رسد که سطح کیفی 2 تیم به توازن می‌رسد. سیمون با اینکه دوشنبه به تهران رسید اما به‌خاطر خستگی و هماهنگ نبودن با ساعت ایران بازی نکرد. اما در بازی با سانتوری و پیکان او می‌تواند چهره تعیین‌کننده باشد. هر چند شهداب نمی‌تواند همزمان از 3بازیکن خارجی‌اش در زمین استفاده کند. تماشاگران که روز اول از این جام خیلی استقبال نکرده بودند در بازی‌های بعدی حضور پررنگ‌تری در سالن مسابقات داشتند. به‌نظر می‌رسد از امروز بازی‌ها برای آنها جذاب‌تر شود.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی


 

این خبر را به اشتراک بگذارید