• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161017
+
-

زیر حلقه/داوری دقت کن

افشین رضاپور-کارشناس بسکتبال

داوری دقت کن
از زمان ریاست جواد داوری در فدراسیون بسکتبال (50روز)، رضا شجاع‌پور نخستین نفری است که از سمت خود استعفا کرده است. تاکنون هر چه داشتیم برکناری بود و حتی در سطح کارمندان فدراسیون بسکتبال هم تغییرات داشتیم اما شجاع‌پور 3روز بعد از آنکه حکم سرپرستی تیم ملی برایش صادر شد، استعفا کرد. شجاع‌پور سابقه سرمربیگری در تیم ملی را دارد و از پیشکسوتان بسکتبال است که انتخابش به عنوان سرپرست تا حدودی غیرمنتظره بود. این پیشکسوت 75ساله مدت‌هاست از کار فنی و اجرایی بسکتبال دور بوده و ترجیح می‌دهد استراحت کند. معرفی شجاع‌پور حاکی از مشاوره‌های نادرست اطرافیان به داوری است و به نظر می‌رسد باید در این خصوص در انتصابات بعدی دقت کند.

شانس جهانی برای نوجوانان ایرانی
فیبا قرعه‌کشی مسابقات بسکتبال زیر 16ساله‌های آسیا را اعلام کرد و طبق این قرعه ایران با لبنان و اندونزی در گروه B قرار گرفته است. این مسابقات به میزبانی قطر و از یک‌ماه دیگر برگزار می‌شود. از غرب آسیا ایران (تیم اول) به همراه لبنان به دور نهایی صعود کرده‌اند. با توجه به کناره‌گیری چینی‌ها شانس ایران برای قرار گرفتن در جمع 4تیم پایانی و راهیابی به مسابقه‌های جهانی زیر 17ساله‌ها زیاد است. از سال2009 که بازی‌های نوجوانان آسیا به راه افتاد، ایران نتوانسته است سهمیه مسابقات جهانی را بگیرد. فقط سال2009 تیم ایران به مدال برنز رسید و پس از آن در هیچ دوره‌ای روی سکوی آسیایی نرفت.

تقویت و تغییرات در کادر تیم ملی
با آنکه گفته می‌شد کادر فنی تیم ملی بسکتبال «تقویت» می‌شود اما این هفته شاهد «تغییرات» در این کادر بودیم. مصطفی هاشمی، سرمربی به اتفاق مهران حاتمی مربی، به ترتیب جای خود را به سعید ارمغانی و محمد کسایی‌پور دادند. تغییرات در سایر تیم‌های ملی هم دیده شد؛ بهرام رمضان کنار رفت و محسن شاه‌علی روی نیمکت نوجوانان نشست و سیامک ویسی نیز جانشین محمدرضا اسلامی در تیم جوانان ایران شد. گفته شد جابه‌جایی‌ها در پی تسویه حساب‌های شخصی است اما مربیانی کنار گذاشته‌ شده‌اند که در لیگ فعال هستند. هیچ‌کدام از نفرات جدیدی که برای تیم‌ها انتخاب شده‌اند، در لیگ ایران تیم ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید