• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160976
+
-

اشک‌های پایان فصل

این روزها ورزشگاه‌های فوتبال، محلی برای گریه جدایی بازیکنان است

اشک‌های پایان فصل

در این روزهای آخر فصل فوتبالی اشک‌های زیادی درآمده؛ نه به‌خاطر شکست‌ها و ناکامی‌ها و حذف‌ها، بلکه اشک‌های تلخ جدایی. در روزهای اخیر و آینده ستاره‌هایی مثل کیه‌لینی، دیبالا، لواندوفسکی، لوئیس سوارس، مارسلو، گرت بیل، ایسکو، پوگبا، ماتیچ، ماتا، کاوانی، امباپه، فرانک کسیه، رودیگر و... یا به‌عنوان بازیکن آزاد یا بازیکن جدایی‌طلب به گریه افتاده‌اند یا قرار است اشک‌شان در بیاید.
    امباپه در مراسم دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ یک فرانسه با هو‌شدن مورد استقبال هواداران پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفت و یک‌نفر هم به سمتش پیراهن سفید رئال‌مادرید را پرت کرد. گفته می‌شود او با رئال به توافق نهایی رسیده و در روز فینال لیگ قهرمانان یا یک‌روز پس از آن تصمیمش را اعلام می‌کند. او در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا قصد ندارد رکورد گلزنی کاوانی را بشکند، گفته بود همین که بین 3نفر اول است، برایش کافی است.

    پل پوگبا مدتی پیش مصدوم شد و فصل را از دست داد. او هیچ‌وقت برای یونایتد بازیکن به‌دردبخوری نشد و فقط برای این باشگاه هزینه داشت. حالا این فرانسوی و نمایندگانش در حال مذاکره همزمان با یوونتوس، پاری‌سن‌‌ژرمن و رئال هستند. باشگاهی که پوگبا را رایگان از دست داد، برای بازگرداندنش ۱۰۵‌میلیون یورو هزینه کرد و بعد از ۶‌سال، دوباره او را رایگان از دست خواهد داد.
    جورجو کیه‌‌لینی هم دوشنبه‌شب پس از ۱۷‌سال با هواداران یووه خداحافظی کرد. او به همین مناسبت در دقیقه17 بازی با لاتزیو زمین را ترک کرد. کیه‌لینی که احتمالا به‌زودی به لیگ حرفه‌ای آمریکا می‌رود، در 550بازی، 36گل و 25پاس‌گل را به‌عنوان یک‌مدافع با پیراهن یوونتوس ثبت کرد و 19جام آورد. این هفته در تورین فقط یک‌جشن آن‌هم برای کیه‌لینی برگزار شد و گوینده ورزشگاه هرگز به دیبالا اشاره‌ای نکرد، آنها دیبالا را وادار کردند تا غرور خود را زیر پا بگذارد و اشک‌هایش فوران کند.
    ارلینگ هالند هم در آخرین بازی بوندس‌لیگا خداحافظی باشکوهی با هواداران دورتموند داشت. بچه‌غول در ۸۸‌بازی برای زنبورها، ۸۵‌گل و ۲۳‌پاس گل را به ثبت رساند. آمار گلزنی‌اش در بوندس‌لیگا 66گل در 56بازی بود. او به‌زودی در تمرینات پیش‌فصل منچسترسیتی حاضر می‌شود؛ باشگاهی که برای به‌دست‌آوردنش 135میلیون یورو هزینه کرده است.
    زلاتان ایبراهیموویچ چند ماه پیش گفته بود تا وقتی با میلان اسکودتو نبرد، از فوتبال خداحافظی نمی‌کند. او حالا به خداحافظی نزدیک است و ممکن است یکشنبه‌شب پس از قطعی‌شدن قهرمانی میلان به حرفش عمل کند. درباره او گفته شده که قصد دارد به‌جای مربیگری به حرفه دلالی بازیکن بپردازد و در شرکت مینو رایولای مرحوم شروع به‌کار کند.
    مارسلو قطعا در روز فینال لیگ قهرمانان اروپا اشک خواهد ریخت اما به‌نظر می‌رسد پیش از آن یک‌برنامه اشک‌انگیز دیگر هم جمعه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهد داشت؛ جایی که در بازی با بتیس برای آخرین‌بار با هواداران در این ورزشگاه روبه‌رو می‌شود. مارسلو در سال2007 و در ‌18‌سالگی به سانتیاگو برنابئو آمد و در طول این سال‌ها به پرافتخارترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شد. مارسلو در آستانه تولد 34‌سالگی خودش باور دارد که هنوز از قدرت کافی برای ادامه حضور در ترکیب رئال بهره می‌برد. بعید است فلورنتینو پرس که برای فصل آینده در پست مدافع چپ بازیکنانی مثل مندی، آلابا، ناچو و میگل گوتیرس را دارد، با مارسلو‌ تمدید کند. گرت بیل و ایسکو هم قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد و شاید با خوشحالی تیم را ترک کنند. منتظر گریه‌های دیگری هم باشید، تا یکشنبه.
    با اظهارنظر جدید تن‌هاخ که اشتیاق خود را برای همکاری با کریستیانو رونالدو اعلام کرده، ستاره پرتغالی منچستریونایتد یک فصل دیگر هم در این تیم می‌ماند و برای اولین‌بار در لیگ قهرمانان غایب خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید