• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160981
+
-

ونگر کجایی؟

رؤیای بازگشت به لیگ قهرمانان از دست رفت

سوژه روز
ونگر کجایی؟

در انگلیس هر هفته هواداران منچستریونایتد و آرسنال به یاد شکوه گذشته می‌افتند و می‌گویند «کجایی فرگوسن کبیر» یا «کجایی آرسن‌ونگر بزرگ»! آرسنالی‌ها پس از 6سال فاصله‌ای تا کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا نداشتند که 2‌شکست پیاپی مقابل تاتنهام و نیوکاسل باعث شد رویای‌شان خراب شود. باخت 2بر صفر به نیوکاسل، سیزدهمین شکست فصل توپچی‌ها بود که به‌اندازه شکست‌های فصل پیش است با یک بازی کمتر. آرسنال فصل پیش بدون این همه خرید و 100‌میلیون یورو ریخت‌وپاش، 55گل زده بود و این فصل 56گل. فصل پیش کمتر گل خورده بودند؛ 39گل خورده در برابر 47گل خورده این فصل و این در حالی است که رمزدیل را درون دروازه گرفتند، به‌علاوه بن وایت و تومیاسو در خط دفاعی. آرسنال در این فصل در هیچ تورنمنت اروپایی حضور نداشت و این می‌توانست به استراحت بیشتر بازیکنان و نتایج بهتر کمک کند که نکرد. شاید اگر لستر و منچستر‌یونایتد این همه افت نمی‌کردند، آرتتا این فصل هم هیچ سهمیه اروپایی نمی‌گرفت.
پیرس مورگان، روزنامه‌نگار، برنامه‌ساز و مجری تلویزیونی اهل انگلستان که هوادار آرسنال است از اینکه باشگاه پیش از پایان فصل قرارداد آرتتا را با دستمزدی بالاتر تمدید کرده، ابراز خشم کرد و گفت: «رقت‌انگیز است. چرا باید قبل از اتمام فصل به آرتتا پیشنهاد تمدید قرارداد بدهیم؟ بعد از خرج کردن ۲۵۰‌میلیون پوند این نتایج طبیعتا باید باعث اخراج سرمربی آرسنال شود نه یک تمدید قرارداد لعنتی! ما باید اوبامیانگ را حفظ می‌کردیم، از شر آرتتا خلاص می‌شدیم و یک‌مربی باتجربه که می‌توانست ستاره‌های کلاس جهانی را مدیریت کند استخدام می‌کردیم.»
اگر هفته آخر تاتنهام با نوریچ ته جدولی مساوی کند، آرسنال باید با اختلاف 16گل بر اورتون پیروز شود تا سهمیه چهارم لیگ قهرمانان اروپا را برای فصل آینده بگیرد. با شکست آرسنال سهمیه اروپایی چلسی قطعی شد. این فصل آرسنال ۶خطا در پرتاب اوت داشته؛ بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر. به این نکته هم باید اشاره داشت که این دومین پیروزی نیوکاسل در 20رویارویی اخیر 2 تیم بود. همه‌‌چیز فاجعه است!

این خبر را به اشتراک بگذارید