• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160974
+
-

عملیات لهستانی

بارسلونا دست‌بردار لواندوفسکی نیست؛ آیا مونیخ تسلیم شده؟

عملیات لهستانی

ژاوی بعد از تساوی با ختافه برای چندمین‌بار گفت که این بارسلونای واقعی نبود. او آشکارا از ترکیب بازیکنان و سبک تیم ناراضی است و می‌خواهد در بیشتر پست‌‌ها تغییراتی ایجاد کند اما دست باشگاه خالی است. بارسا در ۵۲‌بازی این فصل تنها ۸۴‌گل به ثمر رسانده و این در حالی است که با مسی حداقل 100گل در طول فصل وارد دروازه حریفان می‌شد. رونالد کومان پس از رفتن مسی گفته بود که بارسا 30گل در یک فصل را از دست داده است. حالا باشگاه می‌خواهد با تلاش برای خرید لواندوفسکی این خلأ 30گله را جبران کند. لوا و مسی بازیکنانی هستند که در حالت عادی بالای 40گل می‌زنند. با آمدن لوا تیم گلزن‌تر خواهد شد اما مشکلاتی در این انتقال وجود دارد.
پدرو موراتا از سایت گل اعلام کرده که منابعی در باشگاه کاتالونی دارد که این انتقال را غیرممکن می‌دانند. منبع او می‌گوید بارسلونا باید 112‌میلیون یورو از دستمزد خود را کاهش دهد تا بتواند لوا را بخرد. اگر فرنکی دی‌یونگ با 80میلیون یورو به منچستر فروخته شود و لنگله، اومتیتی، سرخی روبرتو و دمبله بروند، در دستمزدها و بودجه تعادلی ایجاد خواهد شد.
خبرنگاران، روزنامه‌ها و سایت‌های زیادی از مذاکره و توافق لواندوفسکی با ژاوی خبر داده‌اند. ژاوی این بازیکن را برای رهبری پروژه آینده تیم می‌خواهد. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، بایرن‌مونیخ می‌تواند از بارسلونا شکایت کند چون مذاکره غیرقانونی بوده است. براساس قانون تنها در صورتی که 6ماه به پایان قرارداد یک‌بازیکن مانده باشد، او می‌تواند با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند. فراموش نکنیم مدیران بایرن به هیچ عنوان از فروش لوا به بارسا استقبال نمی‌کنند. اگر قرار به فروش باشد، آلمانی‌ها ترجیح می‌‌دهند او را به چلسی بفروشند نه بارسا که معلوم نیست می‌خواهد مبلغ 40میلیون یوروی این انتقال را از کجا بیاورد.

سبد بارسلونا
غیر از لواندوفسکی، باشگاه بارسلونا برای بازیکنان زیادی برنامه دارد؛ چه خرید، چه فروش. اول اینکه الکس کندال گزارش داده که مسی تصمیمی برای بازگشت به نوکمپ ندارد. بنا بر ادعای او، مسی در پایان قراردادش یعنی سال2023 راهی باشگاه متعلق به دیوید بکام در آمریکا می‌شود. بکام به او پیشنهاد 35درصد مالکیت باشگاه اینتر مایامی را داده است. جرارد رومرو هم که یک خبرنگار معتبر و فعال در عرصه نقل‌وانتقالات است، لیستی از برنامه‌های نقل‌وانتقالاتی بارسا را به این شرح اعلام کرده است.
    اینیگو مارتینس، مدافع بیلبائو به دلایل خانوادگی در بارسلونا حضور داشت. او گزینه خرید بارسا نیست.
    عثمان دمبله به مراکش سفر کرده، این نگرانی در باشگاه وجود دارد که دمبله قرارداد خود را تمدید نکند. سیسوکو، نماینده دمبله نیز در مراکش است. بایرن مونیخ که در زمستان هم دنبال دمبله بود، هنوز مذاکرات را با او ادامه می‌دهد. پاری‌سن‌ژرمن هم خواهان عقد قرارداد با این مهاجم فرانسوی است.
    فرنکی دی‌یونگ نمی‌خواهد برود، اما تن‌هاخ که با او در آژاکس کار کرده، دنبال راهی برای انتقال این بازیکن به منچستر یونایتد است. بارتومئو به هافبک هلندی قول داده بود در فصل چهارم، حقوقش را بیشتر کند اما خود فرنکی می‌داند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و او حتی مجبور به تخفیف در دستمزد خواهد بود. 
    باشگاه با نماینده گاوی برای تمدید قرارداد این بازیکن جلسه دارد. تمدید گاوی در مسیر درستی است. در صورت تمدید، رقم فسخ قرارداد او هم یک‌میلیارد یورویی می‌شود.
    پس از کریستنسن و فرانک کسیه، یک بازیکن دیگر هم قراردادش قطعی به نظر می‌رسد. بارسا برای جذب آسپلیکوئتا حاضر است 11میلیون یورو بپردازد. 
    بارسا دنبال گزینه‌ای برای دروازه‌بانی است اما هنوز به این جمع‌بندی نرسیده که تراشتگن را باید بفروشد یا خیر.

تمام جانشینان لواندوفسکی
با وجود حرف‌های قاطعانه مدیران باشگاه آلمانی درباره ماندن لواندوفسکی، کیکر گزارش داده که بایرن برای یافتن جانشین مهاجم لهستانی دست به‌کار شده است. بد نیست نگاهی به نام‌هایی داشته باشیم که این روزها نام‌‌شان در کنار بایرن می‌آید.
   
ریچارلیسون:
بایرن با نمایندگان مهاجم 25‌ساله‌ اورتون یعنی ریچارلیسون برزیلی هم در هفته گذشته صحبت‌هایی داشته. ریچارلیسون تا 2025 قرارداد دارد اما بعید است یک‌فصل دیگر هم بماند. بارسلونا سال پیش حاضر بود برای خرید او 100میلیون پرداخت کند.
 
   داروین نونیس:
مهاجم اروگوئه‌ای بنفیکا در این فصل با زدن 26گل در 28بازی و حضور در دوسوم دقایق ممکن توانست بالاتر از مهدی طارمی، آقای گل سوپرلیگ پرتغال شود. درباره این مهاجم 22ساله تردیدهایی وجود دارد، ازجمله اینکه با یک‌فصل درخشش نمی‌توان معیار یک‌بازیکن را تشخیص داد. خرید او 60میلیون یورو هزینه دارد.
 
  سادیو مانه:
مانه تنها یک‌سال دیگر با لیورپول قرارداد دارد. بایرن او را برای جانشینی گنبری و لواندوفسکی به‌طور همزمان می‌خواهد چون هر دو مهاجم تنها یک‌سال قرارداد دارند و ممکن است جدا شوند. شاید انتقال او به فصل آینده موکول شود.
 
  پاتریک شیک: بایر لورکوزن که سردار آزمون را در زمستان خریده، برای فروش مهاجم اهل چک خود مشکلی ندارد اما برای این انتقال 70میلیون یورو می‌خواهد. شیک تا سال2025 قرارداد دارد.
   
انکونکو: مهاجم و وینگر فرانسوی لایپزیش یکی از پرمشتری‌ترین بازیکنان نقل‌وانتقالات تابستانی است. او با 30گل و 14پاس‌گل بهترین بازیکن بوندس‌لیگا در این فصل شناخته شد.
    سباستین هالر: او پدیده آژاکس در این فصل بود و گل‌های زیادی برای تیم هلندی به ثمر رساند. سن هالر کمی بالاست و در نزدیکی 30سالگی نمی‌شود پول زیادی صرف خریدش کرد. هالر به دورتموند نزدیک‌تر است تا بایرن.
 
  لوکاکو: توخل اعلام کرده که می‌خواهد در فصل آینده نقش مهمی به مهاجم بلژیکی چلسی بدهد اما لوکاکو از وضعیتش ناراضی است. او حتی به آث‌میلان هم که رقیب تیم سابقش یعنی اینتر است، پیشنهاد شده. توخل از علاقه‌مندان لواندوفسکی است و منابع معتبر ادعا کرده‌اند که مربی آلمانی می‌خواهد مهاجم لهستانی را جانشین لوکاکو در چلسی کند. خود لوا درباره رفتن به لیگ برتر تردید دارد و ترجیح می‌دهد به لالیگا برود.
 
  ساشا کالادزیچ: مهاجم اتریشی تیم اشتوتگارت گزینه جانشینی نونیس در بنفیکا محسوب می‌شود اما بایرن و دورتموند هم به این بازیکن علاقه‌‌مندند. اشتوتگارت با دریافت 25میلیون یورو حاضر به فروش این مهاجم جوان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید