• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160949
+
-

اولین قرار خدمت 1401 در منطقه یک

شهردار تهران دستور پیگیری درخواست‌های رانندگان و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی را صادر کرد

قرار خدمت
اولین قرار خدمت 1401 در منطقه یک

شهردار تهران دیروز در نخستین پویش «قرار خدمت» سال 1401به منطقه یک رفت و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه‌ها و مشکلات اصلی شمال شهر قرار گرفت. به گزارش همشهری، از زمانی که علیرضا زاکانی سکاندار پایتخت شد، برنامه «قرار خدمت» در دستور کار قرار گرفت که هدف آن، بررسی وضعیت مناطق، دیدار با تعدادی از اهالی محله‌ها و جلسه با نخبگان منطقه است؛ به همین دلیل دیروز شهردار در نهمین پویش قرار خدمت به منطقه یک رفت. زاکانی در ابتدای پویش، در جریان آخرین وضعیت احداث سایت گردشگری بام تهران در گردنه قوچک قرار گرفت. به‌گفته حمید‌رضا حاجوی، شهردار منطقه یک، زمین این مجموعه 8هکتار مساحت دارد و هنوز نامگذاری برای آن صورت نگرفته است. سپس از محل ایستگاه میانی جمع‌آوری پسماند در محل بازیافت اوشان و از سوله مرکز تفکیک و پردازش پسماندهای خشک آن بازدید به عمل آورد. او  در ادامه برنامه‌های خود در نهمین پویش قرار خدمت، به دیدار خانواده شهید محمدعلی طاهری رفت. شهید طاهری سال ۷۰ در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

10فرایند الکترونیکی می‌شود
به گزارش شهر، لطف‌الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز در جریان پویش «قرار خدمت» دیداری با کارکنان شهرداری منطقه یک داشت و گفت: «پرسنل به امنیت شغلی نیاز دارند و باید نیرو نگران امنیت شغلی خود نباشد؛ به همین دلیل در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم تا ثبات شغلی ایجاد شود. در نظام پرداخت، امور متفاوتی دنبال می‌شود. می‌خواهیم عدالتی در پرداخت ایجاد کنیم و مبنای پرداخت را براساس ارزیابی عملکرد قرار دهیم. مسئله مسکن کارکنان مهم است و حرکتی شروع شده تا چالش‌های تعاونی‌ها رفع شود و اولویت را به کارکنان خودمان بدهیم.» او ضمن اشاره به امور رفاهی گفت: «به‌دنبال برگزاری اردوها، مسابقات و گردش‌های خانوادگی هستیم. در حوزه سلامت نیز فعال کردن درمانگاه‌ها را در برنامه داریم. می‌خواهیم پرونده الکترونیک سلامت را ایجاد کنیم و حمایت‌های لازم از پرسنل صورت گیرد.» فروزنده با بیان اینکه در امور فرایندها به‌دنبال تفویض اختیار به مناطق هستیم تا ظرفیت‌ها افزایش یابد، افزود: «در این فرایند افراد مستعد ارزیابی می‌شوند تا بانک اطلاعات مدیریتی فراهم شده و ۱۰فرایند فسادانگیز الکترونیکی شود.»

حضور در میان اتوبوسرانان
دیروز قرار بود میدانگاه فرهنگی و اجتماعی امامزاده صالح(ع) هم با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری برسد که در پی تجمع جمعی از اتوبوسرانان و اختلال در برخی از خطوط اتوبوسرانی تندرو، این اقدام انجام نشد. بر همین اساس، علیرضا زاکانی در میان اتوبوسرانان حاضر شد تا درخواست‌های آنها را مورد بررسی قرار دهد. در ادامه زاکانی دستور پیگیری درخواست‌های رانندگان و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی را صادر کرد.  به گزارش همشهری، میدانگاه امامزاده صالح(ع) در مساحتی نزدیک به ۶ هزار مترمربع احداث شده که در این پروژه شهری ۲۰رواق، 4هزار مترمربع کفپوش، ۲عدد آبنما، ۱۴۰گلدان چند‌منظوره نشیمنگاهی و 2فضای سرپوشیده خدماتی جانمایی شده است. به‌گفته حمیدرضا حاجوی، شهردار منطقه یک، پس از بهره‌برداری، این میدانگاه به‌عنوان یک کار ماندگار مدیریت شهری منطقه یک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا در مناسبت‌های مختلف سال از آن استفاده شود. این میدانگاه همچنین ساماندهی فضای اطراف حرم مطهر، بازار تاریخی تجریش، روددره مقصود‌بیک و جذب بیشتر گردشگران را به‌دنبال خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید