• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160832
+
-

شهر و رسانه به روایت انتشارات همشهری

نشر همشهری از سال۱۳۷۵خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال۱۳۸۵خورشیدی در مجموع ۶۵عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر کرد و در این سال‌ها بر موضوعاتی شامل کتاب‌های برگرفته از مجموعه‌نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌هایی در زمینه حوزه شهری و شهرنشینی متمرکز بود و البته مجموعه‌ مقالاتی را نیز در موضوعات مختلف از قبیل خانه و خانواده، پزشکی، روانشناسی، ادبیات و روزنامه‌نگاری چاپ کرد.
نشر همشهری در سال۱۳۸۶ با اشراف و اذعان به فقر منابع موجود در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری کشور، تمرکز خود را بر کتاب‌های تخصصی دانش ارتباطات و رسانه گذاشت و با بهره‌گیری از چهره‌های شناخته‌شده و دانشگاهی در انتخاب، تالیف و ترجمه کتاب‌های این حوزه، به چاپ کتاب در این عرصه پرداخت. در ادامه با هدف آشنایی با بنیانگذاران ایرانی‌ ـ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، مجموعه 50 جلدی «اندیشه‌مندان ایران و اسلام» را منتشر کرد که به زندگینامه، شرح احوال، آرا و آثار اندیشمندان ایران و اسلام در حوزه‌های مختلفی چون فلسفه، عرفان، فقه، حدیث، هنر، ادبیات، تفسیر، تاریخ و... اختصاص دارد. در مجموع، نشر همشهری تا امروز نزدیک به 400عنوان کتاب منتشر کرده که بخش قابل‌توجهی از این تعداد را کتب تخصصی در زمینه‌های رسانه و ارتباطات تشکیل می‌دهد. گفتنی آنکه در طول سال 1400خورشیدی، بیش از 50عنوان کتاب تخصصی (تالیف و ترجمه) در حوزه مسائل نظری شهر، امر شهری، پژوهش‌های میدانی شهری و... توسط نشر همشهری منتشر شده است.
نشر همشهری هم‌اکنون با گسترش فعالیت خود قصد دارد علاوه بر انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه رسانه و علوم ارتباطات به موضوعات زیر نیز بپردازد:
چاپ و نشر کتاب‌های موردنیاز و ناظر به گرایش‌ها و علاقه‌مندی‌های مخاطبان، در دیگر حوزه‌های علوم‌انسانی، فعالیت در حوزه انتشار کتاب وی‍ژه‌ اقشار اجتماعی مختلف مانند انتشار کتاب کودک و نوجوان، انتشار کتاب دانش‌آموزی و...، فعالیت در زمینه ارائه خدمات نشر، کتاب و محصولات فرهنگ و ارائه خدمات در شبکه توزیع.
طی سال گذشته، پرفروش‌ترین آثار انتشار یافته در نشر همشهری از این قرارند:
  نظریه‌های رسانه؛ اندیشه‌های رایج و دیدگاه‌های انتقادی/ سیدمحمد مهدی‌زاده/ چاپ هشتم
  گزارشگری خوب/ آبراهام امیدور/ برگردان: سالومه ابطحی/ چاپ دوم
  تاریخ اجتماعی رسانه/ دکتر حسن نمک‌دوست تهرانی/ چاپ دوم
  روزنامه‌نگاری در عمل/ هلن سیسونز/ برگردان: محمد تقی‌زاده مطلق/ چاپ دوم
  قصه‌های هزاوه/ رضا مهدوی‌هزاوه/ چاپ اول
  لحظه‌ای و سخنی: دیدار با جمالزاده/ چاپ دوم
  تبلیغات و اقناع/ گارث جاوت/ برگردان، حسین افخمی/ چاپ چهارم
  تکنولوژی رسانه‌ای از منظرانتقادی/ یوست ون لون/ برگردان: احد علیقلیان/ چاپ سوم
نشر همشهری در سال‌جاری نیز در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد و می‌توانید در راهروی26غرفه 7 کتاب‌های نشر همشهری را ببینید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید