• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160830
+
-

ذائقه‌شناسی مخاطب برای تولیدات ادبی دفاع‌مقدس

سردار بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس با تأکید براینکه ذائقه‌شناسی براساس مخاطب نسل امروز و نوجوانان دهه ۹۰ نیازمند تخصص و مهم است، گفت: تولیدات ادبی کودک دفاع‌مقدس که براساس ذائقه‌شناسی مخاطب شکل گرفته شده باشد در تولید انیمیشن، موشن گرافیک، تولید مستند و حتی فیلم کوتاه می‌تواند مورد‌استفاده قرار گیرد. بایرامی افزود: امسال در قالب 2نشر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و صریر در3غرفه در نمایشگاه کتاب تهران سعی کرده‌ایم به یک چیدمان خوب یک شخصیت خوب برای کتاب‌های دفاع‌مقدس قائل باشیم؛ چراکه معتقدیم ظاهر غرفه نیز در جلوه‌گری به مردم مؤثر است و قصد داریم زیبایی‌های دفاع‌مقدس را در این جلوه‌گری‎ها نشان دهیم. وی با تأکید بر اینکه تولید کتاب کودک و نوجوان دارای هزینه‌های سنگینی است، افزود: دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سالانه چند کتاب کودک و نوجوان باکیفیت با استفاده از سوژه‌های خوب تولید می‌کنند و تأکید شده است هر آموزه دفاع‌مقدس و جریان مقاومت را با شکیل‌ترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنند؛ موفقیت در این مسیر سختی‌هایی دارد که با استفاده از روانشناسان و جامعه‌شناسان سعی کرده‌ایم محصولات خوب و به‌روزی را تولید کنیم. بایرامی خاطرنشان کرد: سال۱۴۰۰ حدود ۱۷۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان تولید کرده‌ایم که در نوع خودش خوب بود، اما زمانی این را مطلوب می‌دانیم که به‌لحاظ کمی سالانه هزار عنوان کتاب به‌چاپ برسانیم و پایبند به این حرف هستیم به‌شرط اینکه سوژه‌های خوب را دنبال کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید