• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160658
+
-

بازارها/نرخ جدید تخم‌مرغ

محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به تامین تخم‌مرغ در بازار، گفت: کارشناسی‌‌های اولیه تعیین نرخ‌ تخم‌مرغ بعد از اصلاح نظام یارانه‌ها انجام شد؛ از این‌رو با هدف استمرار تولید و حفظ سرانه مصرف پروتئین، قیمت یک کیلو تخم‌مرغ 35هزار و500تومان در واحدهای تولیدی و هر شانه تخم‌مرغ یک‌کیلو و900گرمی 76هزار تومان و قیمت یک کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان 39هزار و800تومان برای عبور از این مرحله‌گذار تعیین شده است.

   ادامه روند افزایش قیمت وام مسکن
آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن به بیش از 120هزار تومان رسیده، این موضوع هزینه تامین مالی مسکن را افزایش داده است. بر این اساس، زوج‌های تهرانی برای تامین وام مسکن باید ۸۰۰برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۹۹میلیون‌ و۶۰۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۹میلیون ‌و۹۲۰هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۱۹میلیون‌ و۵۲۰هزار تومان پرداخت کنند.

   اثر قیمت مصالح ساختمانی بر تولید مسکن
ایرج رهبر، نائب‌ رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش و رشد ساخت‌و‌ساز مسکن، ثبات قیمت مصالح ساختمانی است، افزایش قیمت‌فعلی  مصالح ساختمانی باعث کاهش انگیزه ساخت‌وساز شده‌ است. او افزود: در این شرایط که انبوه‌سازان دیگر زیر بار ریسک‌های قابل پیش‌بینی نمی‌روند، کنترل نشدن قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی باعث کاهش تولید شده؛ زیرا مصالح ساختمانی بر قیمت تمام ‌شده ساختمان و واحدها تأثیر مستقیمی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید