• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160636
+
-

سردرگمی توییتر با تصمیم جدید ایلان ماسک

ثروتمندترین مرد جهان به‌دنبال راه فراری است که بتواند او را از مهلکه خرید توییتر خلاص کند

فناوری
سردرگمی توییتر با تصمیم جدید ایلان ماسک

ساسان شادمان‌منفرد - روزنامه‌نگار

ایلان ماسک در توییتی که قیمت سهام این شرکت را تکان داد و در مورد تحقق این معامله تردید ایجاد کرد، گفت که تصاحب 44میلیارد دلاری توییتر به‌صورت موقت متوقف شده است. به گزارش گاردین، مدیرعامل تسلا در توییتی اعلام کرد که این معامله در حالی متوقف شده که او منتظر جزئیاتی درباره این موضوع است که کمتر از 5درصد از کاربران این شبکه اجتماعی حساب‌های اسپم یا جعلی هستند. با این حال ماسک بار دیگر یک توییت نشر داد و در آن نوشت که هنوز به خرید متعهد است. در میان گمانه‌زنی‌ها، یک شایعه بیشتر از دیگران پررنگ‌تر شد؛ اینکه ثروتمندترین مرد جهان در شرف کناره‌گیری از معامله یا به‌دنبال کاهش قیمت خرید توییتر است. ماسک بعدتر ادعا کرد که یک نمونه تصادفی از 100دنبال‌کننده توییتر را برای بررسی این موضوع انتخاب خواهد کرد.
 ماسک و توییتر توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند که شامل یک میلیارد دلار هزینه فسخ است که درصورت کناره‌گیری مدیرعامل تسلا، می‌تواند پرداخت شود. هرچند این توافقنامه شامل یک بند خاص نیز می‌شود که قاضی می‌تواند برای مجبور کردن ماسک به تکمیل معامله با قیمت توافق شده 54.20دلار به ازای هر سهم استناد کند.
برایان کوین، دانشیار در دانشکده حقوق کالج بوستون گفت: «من گمان می‌کنم که او می‌خواهد از این تهدید (از لحاظ قانونی ضعیف) استفاده کند تا افشای روبات‌ها در پلتفرم منجر به شکست نماینده توییتر شود، سپس برای مذاکره مجدد فشار بیاورد. این یک استراتژی غیرمعمول نیست. اگر هیأت مدیره توییتر دارای ستون فقرات باشد، فقط نه می‌گوید و بر حقوق خود براساس توافق پابرجا می‌ماند.»
ماسک توقف خرید توییتر را همراه با مقاله رویترز در توییتر منتشر کرد؛ مقاله‌ای که به تاریخ 2ماه مه و پرونده‌ای در رگولاتور مالی ایالات متحده اشاره دارد که در آن توییتر ادعا می‌کرد که حساب‌های نادرست یا هرزنامه کمتر از 5درصد از میانگین روزانه 229میلیون نفری آن را تشکیل می‌دهند. این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که توییتر اعلام کرد که 2 چهره برتر، این شرکت را در یک تغییر داخلی ترک می‌کنند. طرح خرید توییتر توسط ایلان ماسک باعث واکنش شدید کاربران و کارکنان توییتر شده است. واشنگتن پست نیز گزارش داد، مدیرعامل تسلا به‌دنبال سرمایه‌گذاران اضافی برای حمایت از این معامله بوده، زیرا قیمت سهام تسلا ضعیف شده است. سهام ماسک در تسلا یک جزء کلیدی در تامین مالی معامله است، با ترس از فروش یا تعهد بیشتر از آنها که به فشار بر قیمت سهام کمک می‌کند. توییت ماسک در روز جمعه باعث شد سهام توییتر در زمان بسته‌شدن وال‌استریت به‌دلیل نگرانی از سقوط این معامله، تقریبا 10درصد کاهش یابد و به 40.71دلار برسد. آرت هوگان، استراتژیست ارشد بازار در National Securities گفت که ماسک احتمالا از نظر قانونی موظف است یا به این معامله عمل کند یا هزینه فسخ آن را بپردازد. هوگان گفت: «زمانی که پیشنهاد مناقصه‌ای را برای یک شرکت ارائه کرده‌اید، گفتن اینکه به‌طور موقت در حالت تعلیق است، رویه عملیاتی استاندارد نیست. بلکه گیج‌کننده و همچنین مزخرف است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید