• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160557
+
-

دیپلماسی شهری و فرهنگی ایران و لبنان روی پل طبیعت

درشهر
دیپلماسی شهری و فرهنگی ایران و لبنان روی پل طبیعت

وزیر فرهنگ لبنان با هیأت همراه از پل طبیعت، بوستان اکو و آسمان نمای گنبد مینا در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد دیدن کرد.  به گزارش همشهری، این بازدید با همراهی سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و تنی چند از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران انجام شد.
دیدار وزیر فرهنگ لبنان از بوستان آب و آتش آغاز شد و در ادامه پل طبیعت به‌عنوان سازه مدرن و زیبای شهر تهران مورد بازدید قرار گرفت.
در ادامه محمد وسام اولمرتضی از بوستان اکو دیدار کرد و با تاریخچه و هدف از تاسیس این بوستان آشنا شد. آسمان‌نمای گنبد مینا و تماشای فیلم‌هایی درخصوص کهکشان و اجرام آسمانی از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ لبنان در بازدید از این مکان علمی-تفریحی بود.
محمد وسام اولمرتضی، وزیر فرهنگ جمهوری لبنان پس از بازدید از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در نشست مشترک با سیدمحمد حسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد شرکت کرد و گفت: هر دو کشور ایران و لبنان، مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند. هم‌اکنون لبنان در مرحله انتقالی و برگزاری انتخابات است و اخیرا با بحران محاصره اقتصادی روبه‌رو بوده‌ایم و خوشحالیم که همراه دوستان ایرانی این بحران‌ها را شکست دادیم و پشت سر گذاشتیم و برای بهبود وضعیت اقتصادی‌مان در حال تلاش هستیم. وزیر فرهنگ لبنان گفت: خیلی مایلیم از تجربه‌های دوستان‌مان به‌ویژه ایران در مسائل فرهنگی و گردشگری استفاده کنیم. او به اهتمام ویژه دولت لبنان برای توجه ویژه به امور مردم و خدمت به آنها اشاره کرد و آن را هدف مشترک هر دو دولت ایران و لبنان برشمرد. در ابتدای این نشست سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ لبنان و هیأت همراه در خصوص موقعیت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و همچنین ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری آن توضیحاتی ارائه کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید