• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160454
+
-

کوتاه از حادثه/دستگیری قاتل 16ساله در باغ‌پنبه

پسر نوجوانی که در جریان درگیری با دوستش او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، ساعتی پس از این جنایت توسط پلیس دستگیر شد. به‌گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه به مأموران کلانتری153 شهرک ولیعصر خبر رسید که 2 پسر نوجوان با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از آنها دیگری را با ضربه چاقو مجروح کرده است. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که مأموران به محل درگیری رسیدند. پسر مجروح که 17سال داشت به بیمارستان منتقل شده بود اما ساعت11:47 خبر رسید که او بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جانش را از دست داده است. در این شرایط بود که این قتل به قاضی محمد وهابی، بازپرس دادسرای امور جنایی گزارش و به دستور او تحقیقات در این‌باره آغاز شد. در تحقیقات اولیه معلوم شد که مقتول در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بوده و به‌احتمال زیاد او و قاتل بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شده‌اند. همچنین چند ساعت بعد مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم به قتل بعد از جنایت به محلی به‌نام باغ پنبه گریخته و در آن اطراف مخفی شده است. به این ترتیب، تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه قاتل شدند و او را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند. با انتقال متهم به اداره آگاهی و با توجه به اینکه وی کمتر از 18سال دارد، پرونده با صدور قرار عدم‌صلاحیت، از دادسرای امور جنایی تهران به دادسرای رسیدگی به جرائم اطفال فرستاده شد.


آتش‌سوزی مرگبار در شهرک کلولی
نشت گاز و آتش‌سوزی در خانه‌ای در دزفول، حادثه دلخراشی را رقم زد و موجب جان باختن 2نفر شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 12:54دیروز (چهارشنبه) در خانه‌ای واقع در شهرک کلولی دزفول اتفاق افتاد. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره گفت: به‌دنبال اعلام خبر وقوع این آتش‌سوزی بلافاصله 3 دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند. براساس اظهارات کارشناسان این حادثه آتش‌سوزی بر اثر نشت گاز رخ داده بود که تکنسین‌های اورژانس به سرعت به وضعیت حادثه‌دیدگان رسیدگی کردند که متأسفانه 2 نفر جان خود را از دست داده بودند. این افراد در محل وقوع حادثه گرفتار شده بودند و سوختگی صد درصدی داشتند. خالدی ادامه داد: این حادثه همچنین مصدومی نیز بر جای گذاشت که اقدامات درمانی اولیه برای آنها انجام شد و به بیمارستان منتقل شدند.


جان باختن معلم فداکار الموتی در راه مدرسه

معلم فداکار الموتی که هر روز مسیر قزوین تا روستای فانفین الموت را برای تدریس طی می‌کرد در مسیر مدرسه بر اثر سانحه درگذشت. به گزارش مهر، مهدی بخشی هر روز مسیر 3 ساعته قزوین تا روستای فانفین الموت را طی می‌کرد و مجبور بود برای تدریس از رودخانه خروشان شاهرود عبور کند اما صبح چهارشنبه در محور کوهستانی الموت دچار سانحه شد و درگذشت. مرحوم بخشی چندی قبل در گفت‌وگویی از عشق خود به تدریس گفته بود. او که هر روز این مسیر طولانی و پرمخاطره را تنها برای تدریس به ۴دانش‌آموز طی می‌کرد گفت من کارم را دوست دارم و حتی همکارانی دارم که برای یک دانش‌آموز مسیری سخت را طی می‌کنند. دیدن موفقیت دانش‌آموزان خوبم برایم یک آرزوست. مرحوم بخشی حتی در ایامی که آموزش حضوری تعطیل بود تنها به این دلیل که ۴دانش‌آموزش به آموزش مجازی دسترسی نداشتند این مسیر را طی می‌کرد تا دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند.


گردش مالی 12میلیاردی زنان کلاهبردار 
کلاهبردارانی که با فرستادن پیامک جعلی برنده شدن در قرعه‌کشی حساب ده‌ها نفر را خالی کرده بودند 2زن بودند که از سوی پلیس دستگیر شدند. 
 به گزارش همشهری، به دنبال چندین شکایت سریالی از سوی شهروندان قمی که مدعی بودند حساب بانکی‌شان توسط کلاهبرداران خالی شده است، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های جعلی برنده شدن در قرعه‌کشی برای طعمه‌هایشان، آنها را فریب داده و به بهانه رساندن جایزه‌ میلیونی به دست آنها، مبالغی دریافت کرده و این در حالی بود که هیچ جایزه‌ای در کار نبود.  به گفته فرمانده انتظامی استان قم، کارآگاهان با تلاش‌های صورت گرفته متهمان را که 2 خانم 53 و 47 ساله، ساکن تهران و فاقد سابقه کیفری بودند شناسایی و آنها را دستگیر کردند.  سردار میرفیضی ادامه داد: متهمان با اجاره یک دفتر کار و استخدام 15 نفر، از طریق ارسال پیامک جعلی به مردم از هر نفر دست‌کم 10 میلیون تومان‌کلاهبرداری کرده بودند که در بررسی حساب بانکی متهمان مشخص شد در مدت فعالیت‌شان 12میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند.
وی افزود:‌ با دستگیری متهمان و انتقال آنها به اداره آگاهی، هر دو نفر به فریب طعمه‌هایشان و کلاهبرداری میلیاردی اعتراف کردند و در نهایت به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید