• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16045
+
-

بلاتکلیفی 9ساله 2مرد همسرکش در زندان

2مرد که از 9سال قبل به اتهام قتل همسران‌شان به قصاص محکوم شده اما در زندان بلاتکلیف هستند از قضات دادگاه کیفری خواستند به بلاتکلیفی آنها پایان داده شود.

به گزارش همشهری، نخستین متهم مردی است که آذرماه سال88 همسرش را در خانه‌شان در رباط کریم به قتل رساند و جسد او را کنار راه‌آهن رها کرد. در شرایطی که تجسس‌های پلیس برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شده بود شوهر او نزد مأموران رفت و به قتل همسرش اعتراف کرد. او گفت: همسرم مدام دخترمان را کتک می‌زد. روز حادثه با هم درگیر شدیم و با چکش به سرش کوبیدم و او را به قتل رساندم. سپس جسد را داخل یک کمد گذاشتم و آن را کنار راه‌آهن رها کردم.
این مرد مدتی بعد در شعبه71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. رئیس قوه قضاییه به نمایندگی از دختر مقتول که هنوز صغیر بود برای متهم درخواست دیه کرد اما پدر و مادر مقتول برای دامادشان حکم قصاص خواستند. به این ترتیب حکم قصاص صادر شد اما اولیای دم که توانایی پرداخت تفاضل دیه را نداشتند نتوانستند حکم را اجرا کنند.

این مرد 9سال در زندان بلاتکلیف ماند. او مدتی قبل با ارائه درخواستی به دادگاه خواستار پایان بلاتکلیفی‌اش شد. متهم در جلسه‌ای که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد گفت از این وضعیت خسته شده؛ یا حکمش زودتر اجرا شود یا اینکه دادگاه شرایط آزادی‌اش را فراهم کند تا بتواند در کنار دخترش زندگی کند.

دومین مردی که او نیز شرایط مشابهی دارد روز نهم فروردین‌ماه سال88 همسرش را در جنوب تهران به قتل رسانده است. او هم که چند روز پس از خفه کردن همسرش دستگیر شده بود بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد اما فوت شدن پدر و مادر همسرش که اولیای دم بودند موجب شد اجرای حکم با مشکل روبه‌رو شود. اولیای دم جدید پرونده برای اجرای حکم قصاص اصراری نداشتند اما راضی به آزادی متهم نیز نبودند. به همین دلیل او 9سال است که در زندان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. در جلسه‌ای که روز گذشته در شعبه دوم برای رسیدگی به درخواست متهم برگزار شد او گفت: همسرم مدام من را تحقیر می‌کرد و می‌گفت زندگی خوبی نداریم. او مدام می‌گفت یا من را طلاق بده یا اینکه بکش. یک روز باز هم این حرف را زد و من هم او را خفه کردم. حالا با گذشت 9سال از کاری که کرده‌ام پشیمانم و از دادگاه می‌خواهم زمینه آزادی‌ام فراهم شود. براساس این گزارش قرار است قضات دادگاه به‌زودی درباره این 2متهم تصمیم‌گیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید