• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160441
+
-

خبرهای کوتاه/ امیر قطر امروز به تهران می‌آید

امیر قطر امروز به تهران می‌آید
شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر امروز در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی- اقتصادی به دعوت رسمی رئیس‌جمهور کشورمان، به تهران سفر می‌کند. به‌گزارش ایسنا، استقبال رسمی، گفت‌وگوی دوجانبه رؤسا و رایزنی هیأت‌های عالی 2‌کشور و مصاحبه مطبوعاتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و امیرقطر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

رایزنی‌های برجامی مورا در ایران
انریکه مورا، معاون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین دیروز با علی باقری‌کنی، رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. به‌گزارش ایرنا، مورا درباره سفرش‌ به تهران در صفحه توییتر خود نوشته بود: «دوباره به تهران می‌روم تا با علی باقری‌کنی و دیگر مقام‌ها درباره مذاکرات وین و دیگر مسائل دیدار کنم. کار در زمینه حل کردن اختلافات باقیمانده در این مذاکرات ادامه دارد.»

دایره مشمولان «طرح شفافیت» گسترده‌تر شد
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز، با اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دامنه دستگاه‌ها و نهادهای مشمول «شفافیت» را گسترش دادند. به‌گزارش فارس، نمایندگان در بررسی ماده یک طرح «شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها»، با الحاق عناوین چند نهاد و شرکت به دستگاه‌های مشمول ماده یک این طرح موافقت کردند. براین اساس، نمایندگان «شرکت‌های غیردولتی که هریک از اعضای هیأت مدیره آن ازسوی دولت مشخص می‌شود»، «شرکت‌ها و بانک‌هایی که دولت در آنها سهام دارد»، «صندوق عشایری بیمه سلامت» و «صندوق بازنشستگی فولاد» را به جزء 2 ماده یک این طرح اضافه کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید